Opnieuw homo-uitglijder D66

Fri Jul 6 13:34:42 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Fritz, alsof je alleen alleenstaanden en traditionele gezinnen hebt?

Volgens mij gaan de regeringen tot nu toe slechts uit van traditionele
gezinnen... aandacht voor andere leefvormen vind ik dus een goed punt
(als alleenstaande met vriendin (LAT) met twee kinderen die ik deels op
moet voeden als mijn vriendin werkt).

> Heb dan gewoon kritiek op dat groepsdenken van dit kabinet en verval
> er niet zelf in. Ik heb toch sterk de indruk dat vele D66'ers een
> missie zien om specifiek voor de belangen van alleenstaanden, homos,
> werkende vrouwen, niet-religieuzen, etc., op te komen.

Ik heb daar niet zoveel problemen mee zolang de problematiek van deze
groepen niet dezelfde zijn als die van normale gezinnen. Laat de
regering iedereen gelijk behandelen, dan is dat groeps-denken niet
nodig. Dus geen voordelen voor getrouwde stelletjes tov andere
leefvormen....

Daar zit je dan
> als blanke hetero die een gezin onderhoudt..... Maar naar het CDA
> gaan?? Gelukkig ben ik nog een atheist.....

Gelukkig wel... en gelukkig vind je ook dat andere leefvormen net zo
behandeld moeten worden als jij en jij niet een specifiek voordeel moet
hebben? Daar gaat het toch om?

> Waarom behandelen we niet gewoon iedere burger gelijk, onafhankelijk
> van wat voor soort keuzes men maakt in het leven?

Precies, maar ik vermoed dat dat ook de gedachte achter de acties is, om
dat gelijk te stellen...