Homo-partij: D66 slaat terug met aangenomen motie

Herman van den Akker hermanvandenakker at HOTMAIL.COM
Fri Jan 26 09:20:34 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Ik kan me alleen maar bij je betoog aansluiten.
Erg leuk, dat (peseudo?-)wetenschappelijke haantjesgedrag onder de bijdragers.
Geaardheid, gedrag, leefwijze, uiterlijk, innerlijk, gewenst gedrag, ongewenst gedrag,
gedoe, krampachtig, kunstmatig etc. etc.
Leuk voor aan de koffietafel of op de snijtafel.

Waar het om gaat is de realiteit van vandaag.
En dan komt het mij nogal arrogant en denigrerend over als de
oordelen over wat norm(aal) is, gebruikt gaan worden over de
wenselijkheid van gedrag.
Hein schreef:
>Ik denk niet dat voorplanting en aanverwante taken in het domein van de
>homosexualiteit thuishoren. Laat ieder doen waar ie goed in is:
>de hetero's gezinnetjes stichten, de homo's gay-culture maken.
>Prima allemaal. Maar al dat getrouw en gezinnengesticht door
>lesbo's en homo's, het mag van mij hoor, maar komt me wat
>krampachtig en kunstmatig over.

.. en stuurt de medemens met een opdracht het leven in...
Het mag wel, maar...
Gelukkig is hij wel (gemotiveerd) voor de motie.

De bijdragen van Marc laat ik buiten beschouwing, als hij homo was
geweest, was hij ongetwijfeld een relnicht geworden.
Ik wil de rol van wetenschap niet tekort doen, maar soms (vaak?) is
het handig om er pragmatisch mee om te gaan, en dan blijkt in deze
discussie dat de theoretische beschouwingen zoals hier gebezigd,
niet worden bevestigd door de praktijk.

Immers, in de praktijk zijn er homostellen die kinderen willen opvoeden,
net als dat er hetero's zijn die geen gezinnen stichten en cultuur maken.
Maar goed, de koffietafel is soms ook best gezellig.Aan een snijtafel heb ik nog nooit gestaan.

Herman van den Akker
Ede
Call friends with PC-to-PC calling -- FREE
http://get.live.com/messenger/overview