Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Tue Jan 23 13:41:33 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Andre van Wanrooij <a.v.wanrooij at D66.NL>,
>Marc, als ik je argumentatie zo beluister lijkt het alsof je het maar niks
>vindt dat twee mensen van hetzelfde geslacht samen een kind willen en ook
>samen de verantwoordelijkheid willen dragen. Je zinsnede " daarnaast spelt
>men zo'n kind maar wat op de mouw." Geeft mij immers deze indruk.

 Ik ben er tegen.

 Twee mensen kunnen samen alles doen wat ze maar willen en de wet moet zich
 niet uitlaten over die leefwijze - excessen daargelaten. Mensen moeten zelf
 hun leven vorm kunnen geven en het kiezen van een partner hoort daarbij.

 Maar nu komt er een derde persoon bij die *niet* voor die leefwijze geko-
 zen heeft en die te jong is om te beseffen dat het hier om een leefwijze
 gaat. De wet moet dan opkomen voor de belangen van dat kind (dus wel besef-
 fen dat het hier om een leefwijze gaat). Dat heeft met discriminatie niets
 te maken.

 Homo/lesbo-stellen hoor je nooit over wat goed is voor een kind (ik begrijp
 best dat zoiets pijnlijk is maar daar zou men best eens oog voor kunnen
 hebben). Dat kind mist dus of een vader (bij lesbische stellen) of een
 moeder (bij homostellen). Als zoiets op een natuurlijke wijze gebeurt (een
 ouder die overlijdt) dan is er sprake van overmacht. Maar bij homo/lesbi-
 sche-stellen is van overmacht geen sprake.

 Samengevat: de belangen van een kind dient te prevaleren boven de kinder-
 wens van ouders die voor een bepaalde leefwijze gekozen hebben. Probleem
 is dat men bij homo's/lesbo's eenvoudig iets kan doen (door iets na te
 laten) en niet bij mensen die lid zijn van de Scientology-kerk, drugsge-
 bruiker zijn of zo (dan moet men immers optreden - en dat kan pas als dat
 kind er al is). Dat is geen discriminatie van homo's/lesbo's maar van de
 kinderen van de laatsten.