Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Herman van den Akker hermanvandenakker at HOTMAIL.COM
Tue Jan 23 10:55:34 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,
Er is een wezenlijk verschil. Een man kan het kind van zijn vriendin onder voorwaarden (o.a. je mag niet met een andere vrouw getrouwd zijn, het te erkennen kind mag niet geboren zijn terwijl de moeder met een ander gehuwd was) erkennen.
Door het erkennen krijgt het kind erfrecht en heeft de vader het recht en de plicht om het kind te onderhouden.
Een vrouw in een lesbische relatie kan een kind niet erkennen.
Deze motie regelt dat dit wel kan.

Herman van den Akker
Ede