Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Tue Jan 23 10:24:53 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gisteren bij Nova het CU/COC-onderwerp gezien. Ik vond COC-voorzitter Frank
van Dalen nogal smalend doen over de CU. Op het onbeschofte af, eigenlijk.

Maar goed: vandaag stemt de Kamer over een homo-motie van D66,
   http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=politiek&pagina=viewartikel&artikel_id=1394
over 'meemoeders' van overleden partners.

Als ik het goed begrijp is een 'meemoeder' de partner van de biologische
moeder van een niet-getrouwd lesbisch stel. Als de biologische moeder
sterft en de meemoeder heeft het kind niet geadopteerd, dan zijn de rechten
op dat kind verkeken en dat mag niet van D66. Daarom een motie er tegenaan
gegooid.

Ik snap dat dus niet. Dat is bij een ongehuwd man-vrouw stel waarbij niet
geadopteerd is als de biologische ouder sterft en de ander geen biologisch
ouder is toch ook zo ?  Misschien dat de andere biologische ouder in zo'n
geval meer rechten heeft dan die meeouder ? Daar lijkt mij niets mis mee.

Oftewel: de homo-motie die D66 vandaag indient, discrimineert.