Mag je jezelf verdedigen?

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Wed Jan 17 22:48:54 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van een Marokkaanse familie wordt van een van de zoons (Ali, goede jongen,
niets kwaads aan, 16 jaar) de fiets gestolen.
Op de een of andere manier komt hij erachter wie de dief is.
Hij gaat verhaal halen. De dief zegt dat hij de fiets niet meer heeft, maar
dat Ali naar de dief z'n vader moet want dan krijgt hij geld voor een
nieuwe. Ali doet dit in zijn dommigheid, zonder resultaat natuurlijk.
Ondertussen heeft de dief een groep van 12 jongens verzameld en die
beginnen hem te slaan. Ali slaat terug en slaat er eentje (letterlijk) het
ziekenhuis in.
Politie komt erbij. Groep zegt dat Ali hen had bedreigd (wat niet waar is).
Ali 10 dagen vast op bureau. Dan rechtzaak. Rechter zegt dat hij had moeten
weglopen inplaats van slaan. Ali naar jeugdgevangenis in Zeist.
Ik vind dit toch te idioot voor woorden. Moet je je in Nederland maar laten
doodslaan en daarna een stille tocht?
Wat zeggen de juristen op deze lijst hiervan?
Ik begin hoe langer hoe meer mijn geloof in de rechtspraak te verliezen.

Glenn

Glenn Mellonius