Vermoeidheid ex-kankerpatienten

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Jan 2 16:24:48 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>,

>  Okee dat is zo. Maar overtreders worden nooit aangepakt. Denk maar aan
>  die Charles Schwietert, de nepdoctorandus die Staatssecretaris werd,
>     http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Schwietert
>
>  De man is nooit gestraft.

Heeft met de bekende staart tussen de benen - stond
voor lul, toch? - het strijdtoneel (de politiek)
moeten verlaten, zoals ik mij meen te herinneren.

> Mensen die als 'arts' moorden plegen worden
>  ook niet aangepakt. De Inspectie doet niets omdat die zich beperkt tot
>  artsen en Justitie doet niets omdat het 'medisch' is.

Precies, dat is ook het hele punt dat ik noemde dat
er BESLIST NIET beter op geworden is. Menso stuit
ook op dit punt, lijkt mij. Ik 'hoor' hem nog de
vergelijking maken met betrekking tot de
verantwoordelijkheid die een ambachtsman/vrouw in
andere sectoren wel heeft. Daar heeft ie -ook wat
mij betreft- zonder meer een punt. Maar het is  de
politiek/de wetgever die het laat afweten. Ook dus
in dit soort kwesties.

>  In de tijd van het liberalisme gaan echt alle remmen los: ingrijpen zou
>  immers tegen 'de vrijheid' indruisen.

Dat aspect komt er nog maar bovenop. Ik noem o.a.
hierom Hoogervorst een kwakzalver.

> Behalve kwakzalverij-bestrijders (en die zijn
> soms inderdaad wat fel) komt er niemand voor de
> slachtoffers op.

Ja, en het grappige, nou ja, gekke is dat
Hoogervorst zichzelf daartoe (de
kwakzalverij-bestrijders) ook rekent. Hij vindt nl.
dat ie de kwakzalvers een slag heeft toegebracht met
zijn (onzin)wet. Maar dat is weer de reden waarom
Menso zich tot dat clubje heeft moeten wenden.

>  Ik zag dat je die stukken uit de Observant forwarde.

Yep!

> Er zijn er nog veel
>  meer. Daartoe moet je zoeken op 'Michael Maes' (een orthomoleculaire
>  psychiater die er daar als hoogleraar psychiatrie is uitgetrapt) in de
>  Observant.

Heb je diens CV-eetje er al eens op nagelezen?
http://www.ediver.be/Curriculum%20vitae/CV.pdf

Is zo te zien nog steeds werkzaam en heeft (naar het
zich laat aanzien)

> Dat is dezelfde zaak, ook al blijkt dat nergens uit de tekst.

>  Die Michael Maes kom je tegen op visolieplein.nl

Waar niet: ?

http://www.haarweb.nl/forum/archive/index.php/t-2652.html
Haarweb Forum - Vetzuren: omega-3 en omega-6

http://blog.seniorennet.be/jules/archief.php?startdatum=1122242400&stopdatum=1122847200

"Van Freud tot omega-3
Een revolutionaire aanpak van depressie, ADHD,
chronische vermoeidheid en chronische pijnen

Prof. Michael Maes
Standaard Uitgevers, 5 juni 2005

Het nieuwste boek rond depressie, adhd en chronische
vermoeidheid onthult : onze ongezonde voeding is de
belangrijkste oorzaak van westerse beschavingsziekten.
Depressie, chronische vermoeidheid, fibromyalgie,
ADHD en burn-out zijn dé ziekten van de 21e eeuw. De
klassieke geneeskunde heeft er geen antwoord op en
beperkt zich ertoe de symptomen te bestrijden met
anti-depressiva en Ritaline.
De Belgische neuropsychiater Prof. Dr. Michael Maes,
verbonden aan de universiteit van Maastricht en aan
de Vanderbilt University in Nashville, doet al
langer dan derig jaar onderzoek naar de oorzaken van
deze 'beschavingsziekten'. In 1996 bewees hij als
eerste dat meer dan de helft van de depressieve
patiënten een tekort had aan omega-3 vetzuren.
In zijn poliklinieken MCare4U in Hasselt, Lier en
Gent behaalt hij met zijn moleculaire psychiatrie
verbluffende resultaten door een combinatie van
klassieke medicatie, visoliesupplementen,
antioxidanten en biofeedback.
In 'Van Freud tot omega-3' vertelt hij het verhaal
van zijn zoektocht naar de kern van onze
welvaartziekten. Hij legt uit waarom de klassieke
psychiatrie niet werkt en zet in tal van casestudy's
uiteen hoe hij patiënten die jarenlang ziek waren,
met succes behandelt.

Cfr. : http://www.visolie-info.nl/literatuur.html

Van Freud tot omega-3
Een revolutionaire aanpak van depressie, ADHD,
chronische vermoeidheid en chronische pijnen

Michael Maes
Standaard Uitgevers, 5 juni 2005

15 % van de westerse bevolking kampt met depressie.
   7 % van de kinderen heeft ADHD.
   3 % lijdt aan chronische vermoeidheids syndroom.

Als je daarbij nog het aantal mensen telt dat lijdt
aan chronische pijn, stress, burn-out en
angststoornissen, zit je op een totaal van ongeveer
40 % van de totale bevolking.

De klassieke geneeskunde slaagt er niet in om deze
chronische aandoeningen adequaat te behandelen.
Het bewijs : van de depressieve mensen hervalt meer
dan 30 % in een depressie.  Chronische pijnpatiënten
blijven meestal hun hele leven chronische
pijnpatiënt.  ADHD-kinderen ontwikkelen later vaak
depressies of blijven aandachtsstoornissen hebben.
Mensen met chronische vermoeidheid worden van het
kastje naar de muur gestuurd en worden in de meeste
gevallen definitief ‘werkonbekwaam’ verklaard.

Op 1 juni stelt Standaard Uitgeverij het boek ‘Van
Freud tot Omega-3’ voor, geschreven door de Vlaamse
neuropsychiater prof. Dr. Michael Maes.
Michael Maes is verbonden aan de universiteit van
Maastricht en van de Vanderbilt University in
Nashville. Hij is al langer dan 30 jaar bezig met
wetenschappelijk onderzoek over de kern van
chronische aandoeningen en typische westerse
beschavingsziekten als depressie en adhd. In 1996 al
bewees prof. Michael Maes als eerste ter wereld dat
meer dan de helft van de depressieve patiënten een
tekort aan omega-3 vetzuren hadden.

Eén van zijn conclusies is dat we kwetsbaarder zijn
voor chronische ziekten, meer bepaald typische
westerse beschavingsziekten, omdat we verkeerd eten.
Dit klinkt verrassend, maar het is zo.

Eén van de belangrijkste diepliggende oorzaken van
de hedendaagse westerse chronische ziekten als
depressie en chronische vermoeidheid, is het
verstoorde evenwicht tussen omega-3 en omega-6 in
onze hersenen en in ons bloed. Dit brengt een
‘waterval’ van stoornissen op gang, stoornissen van
ons serotoninesysteem en van ons immuunsysteem,
waardoor we in een vicieuze cirkel geraken die enkel
maar kan onderbroken worden door een totaalaanpak.

Hoé de omega-3 vetzuren inwerken op de werking van
onze hersenen, op de werking van serotonines en op
ons immuunsysteem, wordt op een voor iedereen
begrijpelijke manier uitgelegd in het boek ‘Van
Freud tot Omega-3’.

Inmiddels heeft Michael Maes in ons land een aantal
polyklinieken uit de grond gestampt onder de naam
M-Care4U – Molecular Care for Your Body & Mind.
In deze polyklinieken behandelt hij zijn patiënten
op een totaal andere manier dan de ‘gewone
psychiater’. Hij werkt met een combinatie van
klassieke medicatie, omega-3 supplementen,
antioxidanten en biofeedback. Prof. Michael Maes is
géén ‘alternatieve arts’. Veel artsen die ‘anders’
werken, worden al te vaak in het alternatieve hoekje
geduwd. Prof. Maes steunt in alles wat hij doet op
wetenschappelijke bewijzen. Hij beoefent ‘evidence
based medicine’.

Hoe hij tewerk gaat, wordt uitgebreid belicht in het
boek, door middel van case-studies van patiënten die
hij heeft behandeld, of die hij nog behandelt. Zijn
aanpak soms verrassend is, maar altijd zeer
efficiënt. In zijn boek pleit prof.Maes ook voor een
totaal nieuwe vorm van psychiatrie. De ‘oude’
psychatrie – die vaak nog altijd gesteund is op de
principes van Sigmund Freud - en die de patiënt
meestal de ‘schuld’ geven van zijn ziekte, heeft
afgedaan. Ze werkt toch niet. De cijfers bewijzen
het. De nieuwe psychiatrie ligt in een totaalaanpak,
waar de patiënt in zijn totaliteit wordt doorgelicht
en behandeld en waarin voeding een niet
onbelangrijke rol speelt. Want het is voornamelijk
door onze verarmde, ongezonde Westerse voeding (met
een tekort aan omega-3 vetzuren en antioxidanten,en
tevéél aan omega-6 ) waardoor we psychisch ziek worden.

Prof. dr. Maes heeft met zijn boek een zeer
positieve boodschap: de psychiatrie is op een
keerpunt gekomen, is op dit eigenste moment in een
nieuwe fase gekomen en heeft een grote stap gezet
die veel verder gaat dan de ontoereikende
behandeling door middel van antidepressiva en
psychotherapie dan we tot dusver kenden. Het is dus
een zeer hoopvol boek.

De Omega-3 index : een nieuwe maatstaf om risico op
hart- en vaatziekten te bepalen

Hoe belangrijk omega-3 is voor een gezond hart,
blijkt uit het feit dat een aantal wereldvermaarde
cardiologen op het jongste Omega-3 congres in Quebec
(maart 2005) de Omega-3 Index voorstelden als nieuwe
maatstaf om het risico op harten vaatziekten te
bepalen. Tot nu toe werd vooral het lipidenprofiel
(o.m. HDL en LDL-cholesterol) als maatstaf gebruikt
om mogelijke risico’s op hart- en vaataandoeningen
op te sporen.

De Omega-3 Index is een aanduiding voor het
percentage EPA en DHA in de vetzuren van de rode
bloedcellen.

Het ideale percentage bedraagt 8-10%. Voor het
congres werd de Omega-3 Index van de Canadese
bevolking onderzocht : die varieerde van 2% bij de
inwoners van Québec tot 10 % bij de Inuit (Eskimo’s).

Uit klinisch en epidemiologisch onderzoek blijkt dat
er een zeer sterk verband is tussen mensen met een
lage Omega-3 Index en hartziekten.

Mensen met een hoge Omega-3 Index hebben 90 % minder
kans op cardiovasculaire aandoeningen dan mensen met
een lage Omega-3 Index.

Om een goede Omega-3 Index van 8% te krijgen,
volstaat het om dagelijks 500 mg Omega-3 in te nemen
(onder de vorm van visoliecapsules met EPA en DHA).
Om tot een ideale Omega-3 Index van 10 % te komen,
volstaat 1 g (1000 mg) . De verhoging van de Omega-3
Index is volkomen veilig, gezond, eenvoudig en
goedkoop. Zeker veel goedkoper dan statines
(cholesterolverlagende middelen). De eminente Franse
cardioloog Michel de Lorgeril pleitte op het congres
voor een grotere aandacht voor de juiste verhouding
tussen omega-3 en omega-6 vetzuren en waarschuwde
voor het veralgemeend voorschrijven van
cholesterolverlagers : deze wijzigen het
vetzuurmetabolisme ten nadele van omega-3 en ten
voordele van omega-6 vetzuren. En dit, terwijl
omega-6 vetzuren (linolzuur) precies een ongunstige
invloed uitoefenen op de werking van hart en bloedvaten.

De ideale Omega-3 Index is 10 %. Dit bereikt u heel
eenvoudig door inname van 1000 mg (1 g) omega-3 per dag.

Cfr. :
http://www.mcare4u.com/NL/Pres%20M.Maes%2018-Biogezond-boek%20Juni%202005.pdf#search='Van%20Freud%20tot%20omega3'
&

http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0507a&L=me-net&H=1&O=D&F=&S=&P=776

Cfr. ook :

    1.      Dietary fatty acids and immune reactions
in synovial tissue - Adam O :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12915334

    2.      Dietary n-3 fats as adjunctive therapy
in a prototypic inflammatory disease : issues and
obstacles for use in rheumatoid arthritis - James
MJ, Proudman SM, Cleland LG :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12798660

    3.      Fats, Fish Oil and Omega-3-Fatty Acids -
Barbara K. Hecht, Ph.D., Frederick Hecht, M.D. :
http://www.medicinenet.com/script/main/art.asp?articlekey=23820

    4.      n-3 Fatty acid supplements in rheumatoid
arthritis - Joel M Kremer :
http://www.ajcn.org/cgi/content/full/71/1/349S

    5.      Omega-3 fatty acids in inflammation and
autoimmune diseases - Simopoulos AP :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12480795&query_hl=3

    6.      Polyunsaturated fatty acids,
inflammation and immunity - Calder PC :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11724453&query_hl=3

    7.      The role of fish oils in the treatment
of rheumatoid arthritis - Cleland LG, James MJ,
Proudman SM :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=12678571

Net verschenen
'van Freud tot omega-3' van Michael Maes
Visolie-Info : http://www.visolie-info.nl/index.html -

Lees nu alles over de laatste stand van zaken op
medisch en wetenschappelijk gebied in het nieuwste
boek van Prof. Dr. Michael Maes

"van Freud tot omega-3"

Een revolutionaire aanpak van depressie, ADHD,
chronische vermoeidheid en chronische pijnen.
Meer op de boekenpagina :
http://www.visolie-info.nl/literatuur.html -

Interviews met Prof. Dr. Maes

1. - "Visolie is beter dan Freud"
     Bron : De Gazet van Antwerpen, 21 juni 2005.
     Psychiater Michael Maes lanceert tegendraadse
behandeling van depressie, ADHD en CVS : "Mijn
boodschap is louter positief, want ik reik
oplossingen aan voor de epidemie van psychische
welvaartsziekten, depressies, ADHD, chronische
vermoeidheid, chronische pijn... Wie kan daartegen
zijn ?" Aldus professor Michael Maes, die zopas een
boek heeft gepubliceerd waarin hij een zeer
verrassende remedie opdient. Visolie en supplementen !
     De Vlaamse neuropsychiater Michael Maes is
verbonden aan de universiteit van Maastricht en de
Vanderbilt University van Cleveland (VS), waar hij
zijn visie op het ontstaan van psychische
aandoeningen heeft ontwikkeld. Sinds enkele jaren
brengt hij zijn theorieën in de praktijk in
poliklinieken in Wilrijk, Hasselt en Gent.
     "Ik ben mijn carrière begonnen met het
voorschrijven van antidepressiva en psychofarmaca.
Maar omdat ik nauwelijks resultaten zag, ben ik
verder gaan zoeken. Zo heb ik de moleculaire
psychiatrie ontdekt, die de oorzaken van ziekten
situeert in de biologie van het lichaam, op het
niveau van de cellen".

         *
           U wordt in de hoek van de alternatieve
geneeskunde gestopt
           Het heeft daar niets mee te maken, want
moleculaire psychiatrie is gebaseerd op harde
feiten. Uit tal van studies blijkt dat
depressiepatiënten zeer weinig omega-3-vetzuren in
hun bloed hebben. Daar is geen discussie meer over.
         *
           Volgens u hebben psychische aandoeningen
een biologische oorsprong. Maar wat dan met de
psychoanalyse van Sigmund Freud, die zegt dat ze
veroorzaakt zijn door trauma's in de jeugd en
seksuele frustraties ?
           Psychoanalyse is louter gebaseerd op
bedrog en hersenspinsels, het is rampzalig dat ze
nog altijd wordt toegepast. De verhalen van Freud
over het succes van zijn methode zijn vervalst, hij
heeft in werkelijkheid geen patiënten genezen.
Psychoanalyse kan niemand echt helpen. Integendeel,
als je iemand met een lichamelijke ziekte jarenlang
in zijn gevoelens laat ploeteren, wordt hij er
alleen maar zieker van. En armer.

2. - "Psychisch ziek door foute voeding"

     Bron : Het Belang van Limburg, 17 juni 2005.
     In zijn nieuwe boek 'Van Freud tot Omega-3'
toont de Gentse neuropsychiater professor dr.
Michael Maes (51) het onmiskenbare verband aan
tussen Westerse 'beschavingsziekten' als depressie
en ADHD en verkeerde voeding, vooral gekenmerkt door
een tekort aan Omega-3 vetzuren.
     In zijn 'nieuwe psychiatrie' gebruikt hij dus,
naast antidepressiva en anti-oxidanten, zeker
Omega-3 supplementen.
     "De theorie van Sigmund Freud is bullshit",
zegt hij. "De meeste psychiaters weten het nog niet,
maar 100 procent van de psychische ziekten is
lichamelijk bepaald."
     Michael Maes : "Al in 1986 toonden wij aan dat
depressie een ziekte van het immuunsysteem is. Een
ontsteking in het lichaam leidt tot depressieve
gevoelens. Tien jaar later konden we bewijzen dat
depressies gepaard gaan met een gebrek aan Omega-3
vetzuren in het bloed en aan serotonine in de
hersenen. Dit laatste levert ook depressieve
gevoelens op, impulsiviteit, misdaadgedrag en zelfs
pedofilie."
     Het broodnodige Omega-3 vetzuur wordt door het
lichaam niet aangemaakt, het zit wél in gezonde
voedingsproducten als walnoten, spinazie,
koolzaadolie, lijnzaadolie en vette vis als zalm,
haring en makreel.

3. - "Alle psychische aandoeningen zijn lichamelijk.
Honderd procent"

     Bron : Humo, 1 maart 2005.
     In Humo nr. 9 (1 maart 2005) wordt de Belgische
neuropsychiater prof. dr. Michaël Maes geïnterviewd.
Het belangrijkste onderwerp is de rol van omega-3
vetzuren en de preventieve en therapeutische rol van
deze stoffen.

         *
           Maes : "omega-3 vetzuren zijn
fundamenteel voor de opbouw van ons lichaam. Als je
een tekort hebt, worden de celwanden te hard,
waardoor de celinhoud minder goed beschermd wordt."
         *
           Humo : kan je alleen omega-3 vetzuren
binnekrijgen via voedsel ?
           Maes : "Ja, het lichaam maakt ze niet
zelf aan. Je moet ze dus ofwel rechtstreeks
binnenkrijgen, ofwel via stoffen die ons lichaam kan
omvormen tot omega-3 vetzuren. En dat is dus de
grote tragedie van de 20e eeuw, althans van de
Westerse wereld: de inname van omega-3 vetzuren is
sedert de industrialisering drastisch
achteruitgegaan. Honderd jaar gelden namen we
evenveel omega-3 op als omega-6. Nu is die
verhouding één op 10 geworden. En helaas: terwijl
omega-3 ontstekingsremmend werken lokt omega-6 net
ontstekingen uit."

Cfr. : http://www.visolie-info.nl/freud_tot_omega3.html
"

Nah, nog eentje dan: :)

http://www.ode.nl/article.php?aID=2328
Ode - Helende hersenen

Leuk verhaal om te lezen... :)

" ‘Ieder van ons kent dat gevoel: “Waarom doe ik dit
toch steeds?”

Voor Wuttke was destijds een spirituele ervaring
nodig om de cyclus van verslavend gedrag te breken.
‘Ik kan mensen zo’n spontaan inzicht niet geven. Wat
we met neurofeedback wél kunnen, is de hersenen in
een toestand brengen waarin zo’n ervaring kan
plaatsvinden. We kunnen de ruis weghalen, zodat de
hersenen zichzelf meer harmonieus en verfijnd maken,
zodat je diep naar binnen kan gaan en jezelf terug
kunt vinden. Ik zie dat regelmatig gebeuren. We
hebben in mijn praktijk een grapje: “Wie zou er
vandaag God zien?”.’
Wuttke bestudeerde de heldere momenten van diep
inzicht uitgebreid, omdat hij zich realiseerde hoe
belangrijk deze in iemands ontwikkeling kunnen zijn.
‘In mijn werk in de psychiatrische inrichting
realiseerde ik me, dat je dergelijke ervaringen het
beste in de hersenen kunt meten. Op scans zie je dat
er iets gebeurt. Je ziet de golfpatronen veranderen.
Dergelijke ervaringen hebben altijd met overgave te
maken, met loslaten. De hersenen ontspannen en komen
uit de vicieuze stresscyclus. Door deze ontspanning
kunnen diepe inzichten ontstaan. Het geeft de
helderheid terug om goede beslissingen te nemen.’
"

Het is maar dat je het weet. :)

 > en dat is een van de
>  websites van de Smeetsen. Mart Smeets kom je tegen op een andere web-
>  site van de Smeetsen,

Toch niet dezelfde truc als bij 'Danny Nelissen'?
Zie verder op.

>     http://web.archive.org/web/20030901025129/http://www.nmtrix.com/immogenics/testimonials/mart.html
>     http://www.skepsis.nl/immogenics.html
>  en daar werd gedweept met een bloedtest van diezelfde Costongs die ik
>  noemde en het neefje van zijn collega Jean Nelissen doet een website
>  voor deze oplichtersclub,
>     http://www.whois.ws/whois-org/ip-address/optisport.org/

Oh, en woont Danny in dan bij die Vervoort?

Vervoort, J G
Rector Simonsstraat 12
6174 RK Sweikhuizen

Of gebruikt ie enkel diens naam?

Registrant Contact Information:
Name: Danny Nelissen
Address 1: rector simonsstrat 12
City: sweikhuizen

Overigens heeft die Vervoort wel degelijk een
telefoonnummer. En 'Danny Nelissen' als organisatie,
staat dat zo ingeschreven bij de KvK?

>     https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=HNPL&TAAL=NL++&AANT=0&MZKN=optisport&WPLT=&HIST=+

Jemig, horen al die ondernemingen daaronder in al
die vestigingsplaatsen?

>     https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=140725570000

Verbinding is de 'handelsweg', maar verder kan ik
het nog niet volgen ...

>  Dit is allemaal oplichting waar mensen aan dood gaan.

Ik zie wat je bedoeld, maar in een land als
Nederland is zoiets toch godsonmogelijk.

 > De grote baas
>  van dit alles, Hub Gillessen, staat in de Quote 500

Heb je even in de gaten over welk een gigantisch
netwerk het dan moet gaan?

>  en diens advocaat
>  heeft er zo'n beetje een dagtaak aan om journalisten te bedreigen en
>  zijn client uit de gevangenis te houden. Hij was ooit hoofdverdachte
>  in het vetmetsen van koeien met hoestmiddelen

Oh die. Nu geen tijd, maar geen frisse jongen lijkt me.

> - de man zit namelijk in
>  de koeien - zijn 'kanker-medicijnen' (Loxat en Noclosan) zijn gewoon
>  diervoeder om koeien vet te mesten,

We zaten er niet zover vanaf met 'koehandel' dus.

Ik zie het al voor me.
De omvang is namelijk gigantisch ....
De verstrengeling eveneens.

Henk Elegeert