Beveiliging AHA

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Feb 26 23:53:32 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Uw zoekbewerking - "de Nederlandse krant De Morgen" - heeft geen
> overeenkomstige documenten opgeleverd

Ik merk dat mijn didaktische gaven op de proef worden gesteld. Maar we
geven niet op. Let op, beste blunderman. Klik eens hierop:

http://vls.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Pers/artikel1000

Dan ziet u een, inderdaad, *de West Vlaamse Wikipedia*, die trots zijn
1000ste artikel afficheert. West Vlaamse Wikipedia. Is het West Vlaams
een taal? dat valt nog te bezien, maar volgens uw bijzondere inzichten
zou er toch écht moeten staan: West Vlaamstalige Wikipedia. Maar dat
STAAT er niet, mijnheer blunderman. Er staat: WEST VLAAMSE WIKPEDIA.
Wat zou dat *West Vlaams* dan toch kunnen betekenen. De West Vlamingen
die zo trots zijn op 1000ste artikel (op kerstavond nia bene, dat is
Latijn), zeggen erbij dat ze "uitzonderlijk" in het *Nederlands*
schrijven. Hoe kan dat nu, mijnheer van den Muijzenberg, hoe past dat nu
in uw hogere inzicht, hoger dan de wikipedianen zelf? Is hier sprake van
een *WestVlaamstalige Nederlandstalige Wikipedia? **
*Nee, dat lijkt me toch niet voor de hand liggen. Maar aangezien ons
Erikje altijd gelijk heeft moeten we verder gaan analyseren. Wat
bedoelen die Westvlamen, ofwel West Vlamen, nu eigenlijk met dat
voornaamwoord West Vlaams? Ik doe u een suggestie: ze bedoelen West
Vlaanderen, waarvan het bijvoeglijk naamwoord West Vlaams, ofwel
Westvlaams is. Een territoire én een taalkundige aanwijzing, want het is
niet  Belgisch, niet Vlaams, maar, *geografisch* gezien, het Westelijke
deel van het schone platte land Vlaanderen, zo fraai bezongen door
Jacques Brel (Oh Vlaanderland, mijn vlakke land, mijn vaderland*...). *
Zijn we bij de les?
We kunnen in deze zienswijze slechts één conclusie overhouden: vele
wikipedianen gebruiken hun bijvoeglijk naamwoord *zowel territoriaal,
áls taalkundig.* (Ik citeer dee West Vlamingen zelf:  dit is een streek
-en taalgebonden wikipedia).

/Quod erat demonstrandum. /
**

> Suggestie:
> Zorg ervoor dat alle woorden goed gespeld zijn.
> Probeer andere zoektermen.
> Maak de zoektermen algemener.

En vooral: denk na vóórdat u blundert.

> [...]
> één zondagmiddag, verkeerde oprinchtingsdata genoemd, beter weten  dan
> eçhte wikipedianen, 54 tegenstemmen bij zijn kandidatuur, geen  benul
> van het Nederlands recht, ruzie met Jan en Alleman, stalker  en
> querulant, en dan toch een grote bek over andere mensen. En dan  nu
> ook een afleidingsmanoeuvre door een ander te attakeren.  Inmiddels
> ken ik u linke truukjes door en door en daar trapt meneer  van
> Meeteren niet meer in. Lastig, hé. Die kiekjes van eigen deeg.  Dat
> noemde ik ooit Lik Op Stuk beleid, en ik sta er nog hélemaal  achter

Zeker. Ik raad het u van harte aan, naast q10, spectrum, paracetamol en
af en toe een goede yogi-thee.