Veiling van AHA

Mon Feb 26 19:29:31 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Ach Mark, je moet als een echte liberaal gewoon dat filter weghalen.
>Anders komt mogelijk zelfs dit boodschapje niet op je scherm terecht.

 Van jou altijd, hoor. Ik filter Erik als afzender op mijn email en
 op mijn D66-lijst pagina,
    http://www.fluks.combidom.com/javascript/sidebar_d66.htm
 Ik zie alleen iets van Erik als iemand zo onverstandig is om hem te
 citeren.

 Op zich heb ik niets tegen Erik - maar het is altijd hetzelfde liedje:
 spelen op de persoon (die deugt niet als Erik het niet met hem eens
 is), nooit zeggen waarom hij het niet met die persoon eens is. Erik
 reageert altijd, hij start zelden discussie-items op.

 Henk, verder: je spreekt me regelmatig aan op dingen die ik niet ben.

 Ik ben dus geen liberaal (net op verzoek TK-fractiemedewerker stukje
 over een liberaalloos D66 geschreven), ik ben geen AHA-fanaat (het
 gaat mij om de invloed van AHA *op haar gelovigen* - daar ging de
 wat tegenvallende HP/DeTijd serie over AHA eigenlijk ook over), en ik
 geloof als atheist nergens in (ik geloof dus niet dat God niet bestaat
 maar ik ben nooit met het al dan niet bestaan van een God bezig - en
 dat is toch echt iets anders). Ik ben ook geen  humanist of vrijdenker
 (dat vind ik zelfs nogal eng); ik sta echt boven dergelijke dingen.

 Ik zal nooit ergens achteraan lopen. Bij gebrek aan eigen overtuigingen
 vind ik het interessant om te zien hoe overtuigingen van anderen zoal
 in elkaar steken. Kijken welke fouten ze daarbij maken - en daar leer
 ik dan van. Da's een elegante truc om niet zelf tot overtuigingen te
 vervallen...  :-)