Ontheksing: De ontmanteling van een ideologie

Sun Feb 25 11:10:55 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Eigenlijk vind ik het jammer dat deze onderwerpen langdurig op een forum
>van links-liberalen en vrijzinnig-democraten figureren.

 Omdat het speelt ?

 Henk, eigenlijk geef je zelf al aan waarom... surf maar eens naar,
    http://www.ad.nl/cultuurenshow/article1118321.ece
 en zie wie Plasterk gaat opvolgen bij het Buitenhof: Joshua Livestro,
 voorzitter en directeur van de conservatieve Edmund Burke Stichting.

 Het Buitenhof heeft als commentator zo'n beetje compleet rechts-con-
 servatief Nederland afgewerkt (Plasterk was een uitzondering) - en
 daarbij gaat het vooral om degenen die schreven onder het vaandel
 AHA.

>Naar mijn bescheiden mening heb je jezelf een beetje omlaag gehaald
>met je fanatiek volgen van Hirsi Ali.

 Kom, kom - nu keer je de zaak om. Dat heb ik nu juist *niet* gedaan.

 Ik viel degenen aan die AHA volgden (pas na de moord op van Gogh -
 daarvoor wist ik nauwelijks dat ze bestond).
 Leg mijn lijstje uit 2004,
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0412&X=&L=d66&P=R108534
 maar eens naast dat in HP/DeTijd van 2007 - en kijk ook eens naar de
 commentatoren die het Buitenhof de afgelopen jaren versleet ! Ik heb
 juist midden in de roos geschoten. En dat was geen toeval of zo - ik
 ben heel consistent geweest.

 Daar waar anderen hysterisch reageerden en D66 er zelfs het kabinet over
 liet vallen (een schandaal van de eerste orde), heb ik in een vroeg
 stadium *exact aangegeven* hoe de vork werkelijk in de steel zat.

 Ik meen dat het Buitenhof gemaakt wordt door VVD-coryfeeen. Dat ver-
 klaart veel. Het verklaart ook waarom het zo slecht gaat met de voor-
 malige progressieve omroep VPRO.

 Die term 'vaandelvlucht' van Brinkhorst is zo slecht nog niet gekozen.