Recht op AOW (was: COC maakt lijst 'weigerambtenaren')

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Feb 22 08:40:37 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi Bert,

Wat versta je onder behoeftebegrip?
Er is zoveel wat niet klopt ons sociale stelsel.
Je pensioen snap ik goed, dat heb je samen opgebouwd, erna gescheiden of
niet. Maar je gaat scheiden en dan wordt je ex wel als nabestaande
aangewezen. Intussen weer getrouwd, nieuwe partner een inkomen, zelf een
inkomen, en daar overheen een uitkering als nabestaanden. Ipv degene die
echt nabestaande is, de partner die dus achterblijft en in armoede mag
achterblijven. Je zal maar 25 jaar getrouwd zijn geweest en na enkele jaren
komen te sterven.
Nomaals, het gaat hierover nabestaanden, niet over pensioendelers.

Ger