COC maakt lijst 'weigerambtenaren'

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Feb 20 20:19:32 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 2/20/07, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at combidom.com> wrote:
>  Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>
>  Neen, het betrof hier oplichting !
>
>  De betrokkenen waren doorgaans dood en de familie bleef frauduleuze info
>  sturen teneinde de AOW te kunnen incasseren,
>    http://www.volkskrant.com/pdfkrant/di/vk1600.pdf

Uit dit artikel:
"Het betreft vooral AOW 'ers die doen alsof ze niet samenwonen, terwijl
dat wel het geval is."

>  Natuurlijk moet er toezicht zijn. Dat is men verplicht aan degenen (wij
>  allen dus) die de AOW moeten ophoesten.

Die noodzaak tot privacy schendende controle, daar moeten we vanaf.

>  Met controle is niet mis; tegen misbruik of het oneigenlijk beeindigen
>  van een uitkering is iets mis (mensen uit de WAO gooien omdat ze dermate
>  chronisch ziek zijn, dat ze zich niet meer kunnen verweren tegen politici
>  die op hun beurt iets moois hebben met geraniums).

Ook.

>  Meestal ben ik het met je eens maar dit maal totaal niet.

Verbaast me niets, je bent niet alleen, er zijn heel wat D66'ers die
een hekel aan gezinnen hebben en D66 primair als een actiepartijtje
hiertegen beschouwen. Gezinsbeleid is blijkbaar iets gristelijks en
dus slecht.

>  Alleenstaanden worden wat betreft hun inkomen zwaar gediscrimineerd.

Gelul, ooit van het gezinsdal gehoord? Vergeleken met de samenwonende
tweeverdieners zonder kinderen heb je wel gelijk, maar daar had ik het
niet over.

>  Wat jij nu oppert, maakt haar alleen maar groter. Twee maal zelfs: alleen-
>  staanden moeten betalen voor kinderen van *anderen* en daarnaast hebben
>  ze recht of de helft van een stel.

"Betalen voor kinderen van anderen" is zo'n populaire
anti-gezinsuitspraak, past in het rijtje van aanrechtsubsidies en zo.
Gratis onderwijs ook maar afschaffen Marc-A, en de ouders flink laten
dokken voor het consultatiebureau? En die onkosten uit een bevalling
ook snel uit de verzekering natuurlijk, dat was immers een eigen
keuze... Houden die rijke alleenstaanden en kinderloze tweeverdieners
tenminste weer wat meer geld over om van het leven te genieten zonder
zich te hoeven bekommeren om de toekomst. ;-)

 Dat betekent een ongekende financiele
>  aderlating waarbij menige alleenstaande tot de bedelstaf wordt veroordeeld
>  (dat is voor de minima reeds het geval, trouwens).

Vooral diegenen met kinderen. Schrijnend inderdaad.

Het wordt tijd dat we kinderen niet als bezit, maar gewoon als
medeburgers gaan zien, de meest kwetsbaren overigens. En verder moeten
we gewoon een fatsoenlijk sociaal minimum bereiken voor iedereen, ook
alleenstaanden, ook gezinnen met een minimuminkomen. En dat is
helemaal niet moeilijk of duur, als we maar bereid zijn af te stappen
van de praktijk van betutteling, microsturing, doelgroepenpolitiek en
moralistisch rechtvaardigheidsdenken waar men in DenHaag helaas van
Links tot Rechts aan verslaafd is.

Groeten,
Mark Giebels