Homo-nieuws: D66 wil 'homo-hoorzitting' Tweede Kamer

Sat Feb 17 12:05:39 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat eem omdraaiing weer...

Voorlopig staan bijna overal ter wereld
homo's tegen de muur
door geloven en gelovigen in opperwezens.
Verzet daartegen en de mindere uitwassen hier
is niet het tegen de muur zetten van gelovigen.

Twee mannen of vrouwen die willen trouwen
hebben het recht met net zoveel respect
en welwillendheid behandeld te worden
als elke ander koppel burgers.
Het is het probleem van ambtenaren
als ze dat respect niet kunnen opbrengen.
Onzichtbaar mogen ze voor- en afkeuren
qua werkzaamheden met hun werkgever en leidinggevende
regelen waar dat mogelijk is.
Andere werknemers moeten hun beperkingen opvangen.
Het is aan werkgever en leidinggevende
aan te geven waar dat te ver gaat.
In voorkomende gevallen doet de ambtenaar zijn werk.

De burger merkt niets van voor- of afkeuren.
Dat moet de norm zijn.
De overheid is er namens die burger
en hoort neutraal te staan.
Ambtenaren horen hun positie niet te misbruiken.

Fritz van Rikxoort