COC maakt lijst 'weigerambtenaren'

Fri Feb 16 14:27:23 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lees eerst eens waar het over gaat.
Niemand bestrijdt de voorkeuren van werknemers.
Gristen of niet.

Het regeerakkoord stelt juist de afkeur van gristenen
boven de gelijkheid en rechten van burgers
als de afkeur van gristenen tot problemen leidt!
Dat is de wereld op zijn kop.

Iedere werknemer en werkgever houdt normaal rekening met anderen.
Als het echt niet anders kan doe je gewoon je werk,
en sluit je klanten niet uit.

Juist gristenen met de Pufda drijven gristelijke afkeur
van gelijke burgers met gelijke rechten op het spits.
Logisch dat er dan een tegenreactie komt,
zeker niet alleen van D66, of COC,
juist ook uit de steden en dus ook de PvdA.

Belangrijkste reden: de strijd tegen discriminatie.
Die is moeilijk in veel wijken met veel botsende culturen.
Als gristenen zo expliciet mogen discrimineren
en die discriminatie beschermd wordt als die burgers hindert,
wat zeggen PvdA-ers, VVD-ers, GL-ers, CDA-ers, D66-ers, e.a.
dan in reactie op dat domme blote regeerakkoord-feit?
Dat gristelijke ambtenaren wel mogen discrimeren onder bescherming,
maar dat moslims gewoon homoleraren moeten accepteren etc etc?

Een beschermde elite-functionaris meer rechten dan burgers,
gristenen meer rechten dan moslims en ogelovigen?
Dat was ook het probleem toen Lousewies de bescherming van gelovigen
boven die van anderen bij vrijheid van mening bestreed.
de arrogantie, suprematie, van officiele gristenen, is godgeklaagd.
Gelukkig zijn veel gristenburgers moderner, en sommige kerken.
Niet alleen hier maar inmiddels ook in Katholiek Europa.
Niet voor niets worden sommige kerken en gristenpartijen agressiever.
Ze verliezen terrein, met name onder hun eigen achterban!

Fritz van Rikxoort