Brinkhorst maakt D66-fractie harde verwijten

Tue Feb 13 15:16:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, zaterdag j.l.,
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0702&L=d66&X=&P=R5983
>Een beeld dat uit de mist opdoemt, het slagveld van de afgelopen jaren
>overziend is dat Brinkhorst voortdurend formeel gelijk had en de waarheid
>sprak (die maandag met die fax aan AHA is daarvan een mooi voorbeeld).

 En dan morgen een stuk in VN dat mijn analyse *volledig bevestigd*...
 Leuk is dat toch...  :-)

>'Door de vaandelvlucht van D66 zitten we nu met een kabinet van
          ^^^^^^^^^^^^^
  Da's een prachtige term voor de 'koerscrisis' waar ik het altijd over heb.

>Volgens de voormalig minister van Economische Zaken ging het al mis nadat
>in 2005 D66-vicepremier Thom de Graaf aftrad

 De Paascrisis dus. Ook dit heb ik altijd beweerd.
 Neemt niet weg dat Brinkhorst toen *iets anders* zei dan thans...

>Het debat over het Nederlanderschap van toenmalig VVD-Tweedekamerlid Ayaan
>Hirsi Ali leidde tot het vertrek van D66 uit de coalitie met CDA en VVD.
 (...)
>Hij verwijt de fractie dat die toen als een 'blind paard' achter een motie
>van GroenLinks aanholde.

 Inderdaad... ik snapte er ook niets van. Waarom zouden de problemen van de
 VVD de problemen van D66 moeten zijn ?

>'Ik vind dat we met alle sociaalliberalen binnen de VVD en de PvdA om de
>tafel moeten om te praten over iets nieuws.'

 Ik feite maakt Brinkhorst - net als ik - de kachel aan met de sociaal-
 liberalen. Maar hij ziet nog niet dat hij *dus* tegen sociaal-liberalen
 moet zijn. Nog 1 denkstapje verder en Brinkhorst en ik zitten weer op 1
 lijn...

 Verder een goed stuk.