US of A: fascism in the making?

Bart Meerdink bart.meerdink at GMAIL.COM
Mon Feb 12 13:30:19 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:
> Poetin in a Nutshell!
>
> Poetin is "beating a dead horse". Hij had dit soort positie moeten nemen
> toen Frankrijk en Duitsland dat deden. Nu probeert hij alsnog "to climb
> on the bandwagon".

Zelfs Poetin kan gelijk hebben, en ik denk dat wat hij zegt ook op dit
moment zeker nog veel invloed zal hebben om het oordeel over het
handelen van Bush & Co mainsteam te maken en verder te verankeren. En
dat is nuttig en nodig.

Volgens mij heeft hij zich ook wel eerder in deze richting geuit hoor.

Maar ik vraag me af of de weerzin tegen Bush in de VS groot genoeg is om
een vrij extreme kandidaat als Barack Obama een kans te geven. En
Hillary Clinton is als als vrouw, realistisch gezien toch electoraal nog
in het nadeel. En een combinatie van die twee telt die handicaps eerder
op dan dat het de steun voor dat ticket onder (ex-)republikeinen vergroot...

Ik zou het trouwens wel mooi vinden als Obama zou winnen, ondanks dat
ook hij christelijke religie prominent in het vaandel draagt.

Bart