Nederland ontliberaliseert (was: Re: WAO-ers)

Mon Feb 5 09:13:47 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>Het CDA heeft 4 jaar lang een doemscenario gehanteerd en opeens kan het
>schijnbaar wel.

 Dat steekt inderdaad nogal - het CDA geeft gewoon toe dat al die ellende
 die het heeft aangericht volstrekt onnodig was. En dat zo'n engerd als
 Balkenende weer gewoon premier wordt - terwijl hij al drie kabinetten
 heeft bewezen dat beslist niet aan te kunnen...

 Er zullen in de toekomst wel studies gaan verschijnen over de rampen die
 de kabinetten Balkenende tot nu toe heeft aangericht. Hoeveel chronisch
 zieken er wel geen zelfmoord hebben gepleegd omdat ze door de liberalen
 uit de WAO gekwakt werden... dat soort dingen alleen al. Men moet er maar
 trots op zijn als liberaal.

>Maar als het nodig is kan men 180 graden draaien, nu D66 nog, en over 4
>jaar maar weer eens kijken.

 Voor D66 is dit ronduit sneu.

 Dit kabinet wordt een kabinet waar D66 net zo goed in had kunnen zitten
 - de meeste D66'ers zullen de komst dit kabinet net zo zeer toejuichen
 als de meeste andere burgers. Net zoals ze meesten zich verraden zullen
 voelen door Balkenende 1 t/m 3. Het blijft me verbazen waarom dit alle-
 maal nodig was en waarom D66 er met de Paascrisis geen punt achter zette.

 Dan was er nu een PvdA/CDA/D66-kabinet geweest en stond D66 er een heel
 stuk beter voor. Dat Balkenende 2 viel over een hysterische dame (wie
 de reeks in HP/DeTijd niet volgt: daarin zit AHA continu te telefoneren
 terwijl in de belendende kamer steeds weer een ander iemand haar stukken
 schrijft - en nadat ze overstapte van de PvdA naar de VVD ging ze eerst
 nog even op kosten van de PvdA op vakantie naar Hawai), blijft een grof
 schandaal en getuigt van complete minachting voor wat dat kabinet alle-
 maal heeft aangericht.

 Maar goed, er komen betere tijden aan...