Pechtold Politicus van het Jaar

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Dec 17 17:46:34 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- "Aris B." <B.Aris at tweedekamer.nl> schreef:
> Hein,
>
> Als het zo'n Haags onderonsje is, waarom noemt Jan Mulder, die ik hier nog nooit door de Wandelgangen heb zien struinen, dan in "De Wereld Draait Door" spontaan Alexander als hem naar zijn "beste Politicus" van 2007 wordt gevraagd?

Jan Mulder? De stem des volks? Joh, Bernard, ik gun het jou en onze `alex van harte. Waar het mij om gaat is het feit dat D66 als bestuurders en parlementaire partij prima presteert, maar op een of andere manier de kiezer niet weet te bereiken. Dat is al jaren zo. Misschien is dit euvel over een jaar verholpen, let's drink to that.

> Overigens vind ik het verontrustender dat SGP-leider Bas van der Vlies zich soms openlijk bij die neo-NSBer (kleinburgerlijk, hypocriet en xenofobisch: precies het profiel van de met zijn tante vrijende Mussert...) van een Wilders
> aansluit, en dat 33% van de SGP-kiezrs geneigd is, ook de PVV te steunen.

Bernard, maak je nu eens los van de inhoud, en probeer de onderliggende drijfveren van de kiezers voor Vlies of Wilders te doorgronden. Er heerst onvrede bij deze stemgerechtigden. Een onvrede die kennelijnk niet door een D66 of een Pechtold afdoende wordt verwoord. Wij blijven de brave borsten die mooi kunnen verbaliseren, maar missen de connectie met de harten en hoofden van grote delen  van het electoraat. Daar mag ik toch wel op wijzen, hoop ik, zonder jullie Haagse feestje te verstoren, want die zij je van harte gegund.

> De SGP is de oudste partij die in de Kamer zit (CDA, PvdA en VVD zijn allemaal van na de oorlog!) en heeft erg beginselvaste kiezers. Dat geeft haar, ook bij tegenstanders, enige moreel presige.
>   Maar nu gebruikt ze dat prestige om de PVV enig onverdiend cachet te geven.

De PVV heeft negen kamerzetels, zes (eigenlijk zeven, de Armeniezetel niet meegerekend) meer dan d66. Dat lijkt me een bestaansgrond.

> Overigens, voor ik het vergeet, alvast de beste wensen voor de festdagen voor alle oude en nieuwe deelnemers op deze lijst!

Jij ook de beste wensen en veel kerstpleizier en ijsjolijt!!