Pechtold Politicus van het Jaar

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Mon Dec 17 10:46:41 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Als het zo'n Haags onderonsje is, waarom noemt Jan Mulder, die ik hier nog nooit door de Wandelgangen heb zien struinen, dan in "De Wereld Draait Door" spontaan Alexander als hem naar zijn "beste Politicus" van 2007 wordt gevraagd?
  Diezelfde Mulder heeft de afgelopen jaren een uitgesproken voorkeur voor de SP aan de dag gelegd, een partij met een heel ander electoraat (D66 is wel de láááátste partij waarvan kiezers naar Verdonk over zullen lopen; bij de SP is dit een groot probleem; zie NOVA zaterdag) en een heel andere werkstijl dan D66. Als hij dus enthousiast is over Pechtold, en geen van de 25 (!) SP Kamerleden noemt, is er iets anders aan de hand dan Vriendjespolitiek!

Overigens vind ik het verontrustender dat SGP-leider Bas van der Vlies zich soms openlijk bij die neo-NSBer (kleinburgerlijk, hypocriet en xenofobisch: precies het profiel van de met zijn tante vrijende Mussert...) van een Wilders
aansluit, en dat 33% van de SGP-kiezrs geneigd is, ook de PVV te steunen.
De SGP is de oudste partij die in de Kamer zit (CDA, PvdA en VVD zijn allemaal van na de oorlog!) en heeft erg beginselvaste kiezers. Dat geeft haar, ook bij tegenstanders, enige moreel presige.
  Maar nu gebruikt ze dat prestige om de PVV enig onverdiend cachet te geven.

Overigens, voor ik het vergeet, alvast de beste wensen voor de festdagen voor alle oude en nieuwe deelnemers op deze lijst!

Bernard Aris