Afghanistan-leugens Balkende

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Dec 10 13:19:35 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sterker nog: ik las vanmorgen het rapport van Lord Goldsmith, waarop
Blair zijn oorlog, en later onze Balkenende (met latere steun van
D66...) zijn politieke steun aan de inval in Irak baseerde. De
juridische onderbouwing van de inval was ook volgens Goldsmith uiterst
mager, omstreden en op de keper beschouwd niet voldoende. Niettemin
heeft Balkenende (met latere steun van D66) ervoor gekozen de oorlog
politiek te steunen, selectief citerend uit dat rapport. Dat maakt hem
tot oorlogsmisdadiger. En alle politiek verantwoordelijken die hem
steunden eveneens.
Zo acht ik Alexander Pechtold, die het kabinet volledig heeft uitgezeten
(totdat Lousewies veel te laat in actie kwam) mede-aansprakelijk. Net
als LJB. Als Ministers hebben zij deze oolrlogsmisdaad door
niet-te-handelen (verwijtbare nalatigheid) gesteund. Ook zij behoren
daarvoor door een tribunaal ter verantwoording te worden geroepen.

Daarom: al degenen die mij hebben uitgescholden, bedreigd en
zwartgemaakt toen ik in 2004 D66 verliet wegens de oorlogsmsidaden van
Balkenende en kompanen: schaamt u diep.
Ik was een van de weinigen in D66 die inzag hoe verschrikkelijk misdadig
en walgelijk de oorlog in Irak was (en nog steeds is).
D66 speelde ook hier een smerige partijtje mee, alleen om het
regeringspluche te behalen en te behouden. Dus ten faveure van de
carrieremakers in de partijtop. Ik vrees dat deze partij niet in  staat
zal zijn tot grondige zelfreiniging te komen in dezen. Sterker nog, ik
vrees dat de luider van de noodklok wederom zal worden weggezet als een
idioot en een gek.
Het zij zo. Politci zijn onmensen, dat weet ik allang.

Uw klokkenluider van Notre Dame, gebocheld en gepokt, Hein