Foto's Moslim-homo's

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Dec 9 20:36:42 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 09-12-07 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Dat het COC voor een foto-tentoonstelling van Moslim-homo's is, zal
> niemand verbazen,
>   http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=2060
>
> Probleem is dat gefotografeerden zelf beweren door fotografe Sooreh Hera
> te zijn misleid,
>   http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article864454.ece/Homostel__Kunstenares_Hera_misleidde_ons

Het meest opmerkelijke :"Het Haags Gemeentemuseum dat het werk van
Hera selecteerde voor een tentoonstelling, heeft de foto's afgewezen,
omdat op de maskers de gezichten van de profeet Mohammed en diens
schoonzoon Ali zijn afgebeeld.
"

.... hoe(zo) of waaraan die te herkennen zijn dan als zijnde de
profeet en diens schoonzoon?  Voor zover (mij) bekend zijn er
(uberhaupt) geen afbeeldingen van aanwezig op deze aardkloot. Knap
staaltje derhalve: ´waaraan dan, zijn die te herkennen´?

Ze lijkt ze niet helemaal op een rijtje te hebben: "Ze begrijpt niet
waar de mannen zich druk om maken. " ....

nog zo´n een staaltje:
"„Maar daar gaat het helemaal niet om, ze heeft ons misbruikt om een
statement te kunnen maken."  ( .... of ze hen mocht fotograferen voor
haar eindexamenproject)

> Sooreh Hera lijkt me zo'n mislukt AHA-tiepje (de foto's in kwestie zijn
> niet om aan te zien - hoezo 'kunst' ?),
>   http://www.soorehhera.com
>   http://www.soreh.net
>   http://www.soorehhera.com/gallery.html
>   http://www.dumpert.nl/mediabase/33434/98ff6c9b/allah_ho_gaybar.html
> Ze heeft geen enkele aanleg voor compositie, kleuren en lichtval - de
> meeste foto's zijn onderbelicht.

Die museum directeur leek me al niet bijster slim ;)

> En fatsoen heeft ze ook al niet.

Waar zou de gedachte vandaan gekomen zijn om een dergelijk statement
te willen maken? Waarom trekt ze haar expositie niet geheel in/terug
nu die maar deels te zien is?

> Het wordt vast wel wat met haar in ontaard Nederland.

Ze heeft het ´klimaat´ mee. ;)

http://www.nrc.nl/kunst/article843167.ece/Musea_die_werk_weigeren_ndash_dit_land_lijkt_op_een_dictatuur

'Dit land lijkt op een dictatuur'

Daar heeft ze een punt maar om heel andere redenen.

Ze spreekt zichzelf (voordurend) tegen, .... waar hebben we dat eerder gezien?
Of begrijp ik het niet?

Henk Elegeert