Groene, Paarse en Gele periode van D66: Religieuze achtergrond van het Liberalisme

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Dec 4 02:06:41 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 01-12-07 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Alles over dit dossier staat op,
>   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm
> En dan nu de Omega-3 van de politiek...
>
>  * De Franse Revolutie kwam voort uit de Vrijmetselarij

Waaruit moet dat dan blijken, Marc? Namen er in deel, en wie niet,
maar het meer kan ik vooralsnog niet vinden.

>  * Geel D66 hangt dan ook het pseudo-atheisme aan. Dat wie achter Goden aan-
>   loopt, nooit athiest kan zijn, behoeft geen betoog. Maar er is meer: zo
>   dwepen pseudo-atheisten met rare geschriften van fanatieke geloofsgenoten.
>   De bekendste daarvan is de evolutie-bioloog,
>      Richard Dawkins
>      http://www.richarddawkins.net
>   Een van de bekendste boeken van deze meneer heet,
>      The blind watchmaker

Een nog bekendere is: The God Delusion :)
http://richarddawkins.net/godDelusion

>   Deze titel laat zich (net als de andere titels van zijn boeken) makkelijk
>   verklaren met het bovenstaande:
>    - Vrouwe Justitia (Maat) is blind.
>    - Op de weegschaal van Maat ligt een Veer.

In de duiventil van mijn vader ook.

>    - In een horloge zit een veer.

En nee, hij is geen horloge maker ...
Hij hoop te winnen, dan krijgt ie een veer in zijn hoed. :)

>   De man is Vrijmetselaar

Waaruit blijkt dat?

>  en gelooft *beslist niet* in het atheisme.

Kortom: de wetenschap staat werkelijk bloot aan alle(rlei) mogelijke gevaren. :)

Maar, waaruit blijkt hij te ´geloven´? En/of wat maakt atheisme tot
een geloof/geloofwaardig?

Henk Elegeert