Groene, Paarse en Gele periode van D66: Opschudding en Alexander de Grote

Mon Dec 3 13:01:36 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

Opschudding en Alexander de Grote
---------------------------------

In D66 wemelt het tegenwoordig van de Alexanders... dat geeft te denken...

 * Een groot deel van dit dossier is gebaseerd op het versmelten van Goden
   in de Oudheid. Die versmelting hebben we te danken aan,
      Alexander de Grote
      http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_the_Great

 * Deze periode van na diens veroveringen staat bekend als,
      Hellenistische Periode  (Hellenistic Age)
      http://en.wikipedia.org/wiki/Hellenistic_Greece
      http://en.wikipedia.org/wiki/Hellenistic_civilization
   een term die werd bedacht door de biograaf van Alexander de Grote,
      Johann Gustav Droysen
      http://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Gustav_Droysen
   Op deze URL staat dat deze Duitse historicus leefde ten tijde van de,
      War of Liberation
   hetgeen hem kennelijk geinspireerd heeft...

 * In de wetenschap dat Helen, dochter van Zeus en Leda, de inzet was van
   de Trojaanse oorlog, dat Mercurius de Heler zij, dat diens Hell voort-
   durend langskomt, en dat de Grieken in de Hellenistische periode in
   andere landen rotzooi kwamen trappen, vindt men dat,
      Hellenistisch
   afkomstig is van,
      Hellene
   en dat is volgens,
      http://www.dict.org/bin/Dict?Strategy=*&Database=*&Form=Dict1&Query=hellene
   een,
      Griek
   Het woord,
      hellion = heller
   geeft volgens,
      http://www.dict.org/bin/Dict?Strategy=*&Database=*&Form=Dict1&Query=hellion
      http://www.dict.cc/deutsch-englisch/Teufelsbraten.html
   de kwalificatie van die invasie,
      duivel
      kwajongen, galgebrok, relschopper
   Oftewel,
      opschudder

Een opschudder komt dus binnenvallen om de Griekse beschaving er in te
stampen. Zie daar de rol van Opschudding binnen D66.

Marc-Alexander Fluks, Amsterdam
     ^^^^^^^^^
     Ik geef toe: ook ik ben naar Alexander de Grote vernoemd.