Causatie en D66

Thu Aug 23 08:24:39 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vanaf dezelfde e-mail maar via het web schreef ik:

Dan zal je ook niets met het strafrecht hebben bijvoorbeeld, Marc,

Immers dan probeer je ook te bepalen who done it.

Wat ik niet begrijp is dat je bij je politieke tegenstanders weer wel
probeert te achterhalen wat de in jouw ogen eigenlijke oorzaken zijn,
ofwel de motieven die jij vermoedt achter hun daden en opstellingen.

Jij beweert dat erg geen oorzaken bestaan, slechts gevolgen.
Hoe rijm je dat mety het onderzoeken van de oorzaken van de
handelswijzen
van je politieke tegenstanders.
Je gaat zelfs heel ver met het uitpluizen van die oorzaken,
je postuleert er nogal wat aannames over, wat betreft hun motieven.
Je bestrijdt de oorzaken waarop ze gewoon reageren.
Dat ze anticiperen op de gevolgen misken je evenzo.

Fritz van Rikxoort