PVV kan dertig zetels halen

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu Aug 16 03:32:27 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Wilders wil de Koran verbieden. Een belachelijk,

Dat wit ie toch zelf ook wel,  Hein? Nie?

>  onrealistisch en vooral hetzerig voorstel.

Je hebt gelijk, maar hij is beslist de enige niet.
Echter, dergelijke voorstellen worden wel aangenomen.

>  Je verbiedt de Koran niet, en ook de Bijbel
>  niet, en ook de Bhagavat Gita niet, of de Tao te King, of dsnoods de
>  Strijdkreet van het Leger des Heils.

Is ook niet gebeurd.

>  Wie dat doet heeft niets van onze rechtsorde begrepen.

Wel iets van ´politiek bedrijven´ ? Alvast de meute even wakker
schudden een zo´n maandje (3 sept) voor het einde van het reces ?

>  En datzelfde voorstel wordt gelegitimeerd met een beroep op onze
>  rechtsorde. Om met Wilders te spreken: gekker moet het niet worden.

Je hebt gelijk.

 > Natuurlijk loopt ons collaborerend Nederlands
>  volkje en masse met deze landverrader mee. Natuurlijk loopt een horde
>  Ayaan-adepten nu achter Wilders aan. Het is het "intellectuele" deel
>  der natie dat te besmuikt is om eerlijk toe te geven dat ze een
>  bloedhekel aan de Koran en de Islam heeft, en daarom wil overgaan tot
>  het meest stompzinnige dat je vervolgens kan bedenken: het Verbod.
>  Dat komt zo'n comite ter aanbeveling en/of ondersteuning van de Heer
>  Jami te Leischendam aangemarcheerd. Die man bepleit vrijheid van je
>  geloof te vallen. Hulde.

Was/is die er nog niet?
Sorry Martijn. ;)

>  Vervolgens gaat ie, om zijn betoog kracht bij te zetten,  op dat
>  geloof, waarvan hij zojuist gevallen is, schelden, tieren en spugen.

Bedrog valt altijd zwaar, Hein. Kon er geen opvang worden geregelt?

>  Als een gescheiden echtgenoot die nog eens even de ex gaat meppen.

De beeldspraak gaat voor mijn gevoel wat mank

>  Logisch dat de PvdA daar niet aan meedoet.

Die hadden dan wel voor enige steun/opvang kunnen
zorgen, toch? Is de Pfda echt al zover van huis?

 > Opvallend dat het bekende kliekje " vrienden van Ayaan"  er
>  als de kippen bij is om " steun te getuigen" aan Jami. Uiteraard,
>  elke aanleiding om de gehate Islam te bekladden wordt met beide
>  handjes aangenomen. Daar komen ze weer, de Holmans, de De Winters,
>  Paul Cliteurs en Ciska Dresselhuyzen.... Maar het is een ordinair en
>  bangig reactionair clubje. Want De Islam is here to stay, en dat is
>  de toekomst.

Yep ....

>  Niemand kan meer om de islam heen, hoe vervelend je dat
>  ook moge vinden. We hebben in Nederland gewoonweg te accepteren dat
>  we naast zwarte kousen, jehova's getuigen, ECI boekenclub,
>  Antroposofen, Jomanda's en Kardinaal Simonis ook een Islam hebben.

We kunnen zelfs een ´Linkse Kerk´ in het leven roepen nu religie weer
´moet´. :)

>  Die dertig zetels geven een beeld van het politieke verval van ons
>  landje, van een angstig, niet al te snugger Wildersvolgend volk, meer
>  niet.

Die laatste kan natuurlijk niet, Hein. Als je zelf al - en terecht
,overigens-
concludeerd  dat:  "Natuurlijk loopt ons collaborerend Nederlands volkje
en masse met deze landverrader mee. Natuurlijk loopt een horde
Ayaan-adepten nu achter Wilders aan.", dan betekent dat dat is er weinig
keuze.

Pim toonde al aan dat de volksvertegenwoordiging ziek is, het land
zit -en al veel te lang - bestuurlijk op een (creationistisch/ID
christelijk)
dwaalspoor, dan kiest men, net als in Belgie overigens, voor de oppositie
die werkelijk van zich laat horen, whatever de boodschap. Het kenbaar
maken van je afkeuring van een dergelijke democratie is wat je rest.

Er liggen kansen te over kennelijk. Dit D66 heeft weinig meer, en als het
al iets heeft staat het ver weg van de mensen zelf. Wat is het
groeiverschil
in zetels, Marc? Wie timmert er wel aan de weg? Spreek de taal van het
volk, weet wat er leeft.

D66 is zo doodziek. Het zet en heeft niets meer op de agenda wat
aanspreekt.
Het verwacht desalnietemin en tegen beter weten in op de geluk
brengende verkiezingen. Welk geluk, voor wie?

Henk Elegeert