Satanfabels

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Aug 11 11:46:20 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---- "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at combidom.com> schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>
>  Het gaat nu over D66. Waarom zien we met het verschijnen van Opschudding
>  (en alle rampzalige gevolgen van dien) dergelijke symbolen in D66 opduiken ?

Dat kan allerlei oorzaken hebben. Misschien een Vmeme die geïntroduceerd is (ken je Graves?). Dus een overgang van waardensysteem/bewustzijnsfase. Dat gaat vaak gepaard met verhevigde symboliek.

>  Ik weet niet of het allemaal zo oud is - er zitten nogal wat anachronismen
>  in. Het is *geinspireerd* op voorchristelijke mythologie, dat wel.

>  [Die lui die je broer Menzo voor de rechter probeert te krijgen *zijn hier
>  ook mee bezig* - 't is niet alleen Jomanda]

Hoho, pas op. Het gaat Menso (meteen s) bovenal om (medische) aansprakelijklheid. Hij vindt dat de alternatieven net zo goed aansprakelijk gesteld moeten worden als de regulieren, ook al maat de wet een onderscheid tussen de twee. Als Jomanda Sylvia gaat "helpen"(=medisch-geestelijk terzijde staan) en gaat vertellen dat er geen sprake is van kanker, en Sylvia gelooft dat, dan is Jomanda aansprakelijk, in civiele maar ook in strafrechtelijke zin. Menso zal het worst wezen van Jomanda gelooft, het gaat hem om haar handelen (uitspraken).

>  dat er nou mee te maken ? Je had eventueel iets kunnen pogen te weerleggen.

Die vliegende schotel-site is onderdeel van het gehele verhaal van illuminati en vrijmeteslaars. Die verbinding heb ík niet gemaakt. Ik wilde alleen inzichtelijk maken hoe snel de stap naar UFO's gemaakt kan worden.

>  Ik vind dat er nu juist nog zo weinig is. Maar datgene dat er is, verklaart
>  heel mooi de identiteits- en koerscrisis van D66. Het fraaie vind ik zelf
>  dat het een irrationele verklaring is. En bij gebrek aan een rationele ver-
>  klaring (verkeerde analyses, inschattingsfouten en zo) moet men zoeken, ook
>  al gezien de halsstarrigheid waarmee het fout *blijft gaan*, naar een
>  irrationele verklaring.

Volgens mij gaat het vaak om irrationele verklaringen (en processen) die we achteraf gaan rationalisren. Wat dacht je van:

- sterke ego's die met elkaar vechten om aandacht (irrationeel, emotioneel)
- honger naar erkenning (irrationeel, emotioneel)
- vriendjes van vriendjes die elkaar banen toeschuiven (irrationeel, emotioneel)
- "Hij komt hoger op de lijst dan ik, wie denkt hij (zij) wel dat ie is"(irrationeel, emotioneel)
- wij maken geen fouten, wij hebben gelijk, zij zien het fout (irrationeel)
- hij (zij) is een lastig figuur. Een schreeuwlelijk, een ongeleid projectiel, een zeikerd, een navelstaarder (etc) (dus kill the messenger, irrationeel) \
- hij (zij) stelt zich tegenkandidaat, hoe durft ie, dat is een motie van wantrouwen, hij moet weg (irrationeel, emotioneel)
etc

Hoe komt de opdracht van Schokland tot stand? Precies, via irrationele processen (ons kent ons, ipv aanbestedingregels toepassen).

Laten we wel wezen: de hele politiek hangt van irrationaliteit aan elkaar. Misschien het hele leven wel. Dat moet een hel zijn voor de pure rationalisten!

>  Als het waar is dat D66 (en de bondgenoten van het COC) in de satanische
>  symboliek van de Vrijmetselarij verstrikt zijn geraakt, dan moet er domweg
>  *meer* te vinden zijn.

Ik denk, om met Graves te spreken, dat ze van rood-blauw (oude D66) naar oranje-groen zijn gesprongen. Maar dat zul je wel irrationeel vinden....