D66 stelt Plaskerk 'weigerambtenaar'-vraag

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Apr 28 09:12:35 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4/28/07, Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl> wrote:
> lichaam, of we weten niet beter meer. Een enkele preventieve controle op
> een veel ernstiger vergrijp lijkt me alleen taboe door angst voor het
> machismo van machtsmisbruikende mannen onder het mom van heilig geloof.

Fritz, die discussie hebben we hier al eens gevoerd, net als over de
weigerambtenaren.  Je zou dus beter moeten weten. Het gaat me nu
vooral om het paternalistische in al dit soort acties, daar ben ik
wars van. En nog meer erger ik me aan de intoleratie in het debat van
de zijde van D66. Zo was Fatma woedend dat politici met argumenten
aankwamen zoals 'we willen voorkomen dat ze dan weggehouden worden
door hun ouders van medische zorg'. Hoe kun je daar in godsnaam kwaad
over worden? Het kan haar geen klap schelen als dat gebeurt? En ook,
wat voor een straf gaan we de ouders geven? En wat zijn de directe en
indirecte gevolgen daarvan voor de betreffende meisjes? Allemaal
belachelijke vragen voortkomend uit angst voor machtsmisbruikende
mannen onder het mom van heilig geloof Fritz? Ik dacht het niet.

Groeten,
Mark Giebels