Steun gevraagd voor terreur op wikipedia

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Wed Apr 25 10:01:28 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra schreef:
> Hein,
>
> Hoe krijg je het voor elkaar?
beste Tjerk, dat vraag ik me ook af.
Het hele verhaal begon natuurlijk toen Muijz meende over mij, zijn
jarenlange stalk-slactoffer, ook nog eens een "artikel" te moeten
schrijven op wikipedia. Kennelijk doet Erik dat vaker op wikipedia, en
daar heeb ik geen problemen mee, sterker nog, het schrijven van
artikelen op wikipedia vind ik iets moois. Maar ga verdorie geen
artikelen schrijven over mensen met wie je al jaren overhoop ligt, dat
is  onwikipediaans. Toch deed hij het, en dat valt lastig terug te
draaien, want na een stemming onder zo'n twintg, dertig "wikipedianen'
besloot men dat ik "encylopeische waarde" had oid, en moest ik dus
blijven staan. Daarvoor had ik reeds met moeite en pijn alle gekleurde
en partrijdige informatie uit het artikel gekregen, gedeeltelijk met
behulp van derden, want het is wel erg vervelend om in je eigen artikel
te moeten editten.
> Je hebt je vriendin toch niet nodig om voor je
> in de bres te springen tegen Muis?
Nee, niet tegen muis, maar wel tegen de gevolgen van muis. Trouwens, ik
heb haar dat niet gevraagd, ze bood het aan. Ze las alles door en
ontstak in professionele gebolgenheid: zo ga je niet met mensen en hun
rechten om. Ik zei: ga je gang, pak je laptop en doe wat je wil doen.
> En dat met een nom de plu als bribri of
> brabra.
Dat is wikipediaans: je neemt een naam aan, ik heet er Heinwvm.
Muizenberg "Muijz", en er zijn namen als "effe iets anders" en
"moiramoira".
>  Dat ze een BH heeft wil ik zo ook wel geloven, en dat ze iets voor
> je over heeft ook, maar en dat verzinsel, en jouw weloverwogen standpunt
> tegenover het gescheld van Erik, dat maakt een en ander wel ongeloofwaardig.
> Ik ga nu even op Wikepedia kijken.

Wat geloof je dan niet?
> Bribra heeft wel in zoverre gelijk, dat je bij een conflict, waar je
> persoonlijk bij betrokken bent, nooit je eigen verdediging moet voeren.
> Maar is zij dat?

Is zij wat? Ik wil je best wel privé haar naam geven hoor, alleen niet
in het openbaar, wetende dat ook zij dan gestalkt kan worden. Daar is ze
zelf ook beducht voor. Ze werkt op een gerenommeerd advokatenkantoor en
is kwetsbaar, en als je kwetsbaar bent, dan slaan de internet-wolven
toe, dat heb ik al vele malen ervaren. Daartegen moet ze beschermd blijven.

Groet, Hein