Vuilnisbakken-partij

Sat Apr 21 12:23:27 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Marc-A, je antipathie tegen sociaal-liberalen is bekend, maar er ligt
>natuurlijk wel degelijk een braak terrein in politiek NL

 Maar dit is toch volkomen shit ?

 Inhoudelijk gaat het weer helemaal nergens over. Dit zijn al die losers
 die de afgelopen jaren alleen maar ellende hebben aangericht, die graag
 'in de politiek willen' zonder te weten waarom en wat ze daar dan moeten
 doen (en dus ging het weer over homo's, terrassen en de vrijheid zelf),
 die momenteel tegen de Christenunie aantrappen omdat ze vrezen dat die
 partij iets gaat doen waartoe ze zelf niet bij machte zijn (het vertalen
 van gedachtengoed -in het onderhavige geval: het evangelie- naar de
 politiek) en die nog niet steeds doorhebben dat de burger niets van hen
 wil weten en dat ze al lang afgedaan hebben. Ze hebben de politiek vol-
 komen gesloopt met een nihilistische vrijheidsmanie die tegen de patho-
 logie aanschurkt. Borderline, eigenlijk.

>Maar dat neemt niet weg dat er nog een politiek terrein braak ligt dat ik
>graag ontgonnen zie worden.

 Ik ook. Een politieke speeltuin voorziet kennelijk in een behoefte. Dat
 is heel wat beter dan dat frobelen in D66, GroenLinks en de VVD. Een
 hoge muur er om heen waarbinnen deze gelovigen optimaal 'vrij' kunnen
 zijn zonder de mensen buiten die muren voortdurend in hun bewegingsvrij-
 heid te kunnen belemmeren.

 Kunnen we die partij niet even voor hen oprichten ?
 Ik zie het helemaal zitten... Kunnen de Jonge Democraten ook meteen bij
 het grof vuil.     :-)

 Geheim was het trouwens niet. Brinkhorst had het er voortdurend over.

 Marc Fluks, Amsterdam