Ex-kamerleden achter de gerania (was: Bestuurderspartij)

Wed Apr 18 09:43:11 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts  <gmw.arts at HOME.NL> richting Bert Bakker <bertbakker7 at gmail.com>,
>Het siert je zeker dat je er zo over denkt maar helaas zijn dat er velen die
>daar wat anders over denken en lekker thuisblijven. Een boek gaan schrijven
>of wat ook.

Ja, maar Bert Bakker (LvdL ook) denkt dus wel over een boek (Bert zou een
mooi boek kunnen schrijven over de totstandkoming van de hervormde sociale
wetgeving bezien vanuit alle mogelijke standpunten, lijkt mij).

Dit staat in DePers van vandaag,
   http://www.depers.nl/UserFiles/File/De_Pers_180407_Compleet.pdf
DePers brengt twee stories over dit onderwerp (voorpagina en pagina 6).

Wat puntjes:
 * Twee ministers uit Balkenende-II/III hebben geen baan (Hoogervorst
   en Zalm).
 * 36 kamerleden uit Balkenende-II/III hebben geen baan.
 * 62 kamerleden van voor Balkenende-II/III hebben geen baan.
 * Sommige huidige kamerleden krijgen tevens een uitkering omdat ze
   er anders op achteruit zouden gaan (Remkes, Nicolai, Kamp, Verdonk
   - volgens mij is DePers Van Gennip vergeten).
 * Lousewies van der Laan wil geen baan.
 * Een kamerlid kan maximaal 4 ton krijgen; daarna houdt het op.

Waar het om gaat is, lijkt mij, dat deze kamerleden het leven van bur-
gers ernstig hebben ontwricht door ze 'van achter de gerania' weg te
halen (daar zitten ze nog, maar nu zonder uitkering). Maar zelf krijgen
ze achter die gerania aanzienlijk meer; sommigen (zoals Lousewies van
der Laan) willen beslist niet van achter die gerania weg...