De EU weer

Tue Apr 3 13:23:18 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als ik Henk goed begrijp,

Zou hij een pro-actievere werkwijze van de EU wensen,
als het om burgerrechten gaat.
Zeg maar zoals bij de anti-kartelwerkwijze.

Want Henk heeft wel een punt dat de gang naar het Europees Hof
pas als van toepassing zijnde reglementen en nationaal recht niet werkte
voor de gemiddelde burger bij een gemiddeld geschil een langdurige is
en eerder rechtstreekse werking van jurisprudentie oplevert voor allen
dan een snelle oplossing van het onderhavige individuele geschil.

Maar dan zouden lidstaten net als bij handel en anti-kartelmaatregelen
enige autonomie moeten inleveren
om Europees recht directer en sneller te kunnen laten doorwerken.

Fritz van Rikxoort