Listserv verstopt?

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Mon Sep 25 21:28:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, Sep 25, 2006 at 07:04:04PM +0200, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Het ISP nummer 127.0.0.1 is het nummer van localhost.localdomain
>  (dus van de eigen unix- of linux-server) - dus dat zegt niets.

127.0.0.1 is een IP nummer, zonder S. Je provider (ISP) heeft er niets
mee te maken.

>  Dat bacon.mxf.surf.net en sausage.mxf.surf.net is de naam die
>  mensen hun eigen server gegeven hebben (bij mij: fluks.dds.nl);

Zou het? Ik vermoed dat het gewoon machines van Surfnet zijn.

>  naast het ISP nummer 127.0.0.1 is er ook nog een eigen ISP-nummer
>  (men heeft er dus twee - waarbij de laatste achter een firwall
>  kan zitten - 127.0.0.1 zit echter nooit achter een firewal).

Dat ligt er maar aan, he, wat voor firewall je hebt en hoe die
geconfigureerd is.

>  telnet/rlogin, ftp of ping maar eens naar 127.0.0.1. Dan log
>  je in bij jezelf...

papagena:/users/henk 525% telnet 127.0.0.1
Trying 127.0.0.1...
telnet: connect to address 127.0.0.1: Connection refused
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Ah, gelukkig, niks aan de hand. Telnet is een onverantwoorde methode
uit de oude doos :-)

> Iets soortgelijks met 10.0.0.138. Dat is het
>  ISP nummer van je modem. http://10.0.0.138 geeft bijvoorbeeld je
>  modem-instellingen.

Bij mij niet hoor. Alleen bij mensen die veroordeeld zijn tot de
'mxstream-methodes'.

Hoe dan ook, dit doet er allemaal niet toe. En wat je poogde te zeggen
was vast al bekend bij Linuxgebruiker Bart.

Groeten,
Henk (heeft net 15 nummers op het stembiljet ingevuld, waaronder
      natuurlijk proteststemmen voor Hein & Filemon :-))
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |