Verdonk moet ook weg

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Sep 22 02:00:12 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

Heb je vanavond Pauw en Witteman gezien? Daarin zat de verkering van een van
de overlevenden van de Schiphol brand. Met name haar verhaal over het
gevangenschap van haar man, vader van haar kind, was schrijnend. De man
heeft geen strafbaar feit begaan, afgezien van het ernstige delict dat hij
hier niet is geboren en dus minder waard is, hij werd opgesloten in een nood
gevangenis waar brand uitbrak etc (zie de video van de commissie Van
Vollehove), kon net ontsnappen aan de vlammen, werd vervolgens geboeid (!,
ja want hij is vreemdeling en die moorden, roven en verkrachten) afgevoerd
naar kamp Zeist en 5 dagen in de isoleer gezet (! Ja, want hij moet even
uitroken en daarbij komen voor het Nederlandse milieu schadelijke stoffen
vrij). Vervolgens bleef hij illegaal, zijn verzoek tot verblijf werd
tweemaal afgewezen en werd pas een paar weken geleden door de
verantwoordelijk minister vooralsnog toegelaten tot Nederland. Wie is en was
die minister?

Rita Verdonk! Ik heb haar naam nergens horen vallen vanavond, behalve dus
bij opgemeld program. Wie vond dat er adequaat was opgetreden? Onder wiens
verantwoordelijkheid werden de overlevenden als Holleders in het kwadraat
afgevoerd en opgeborgen? Onder wiens verantwoordelijkheid werd hun status
als illegaal gehandhaafd totdat het haar politiek te heet onder de voeten
werd? Rita Verdonk.

We hebben een kabinet laten vallen vanwege haar, we hebben onszelf bijna (?)
laten vallen om haar. Maar kunnen we nu alsjeblieft op een politiek correcte
wijze (want een synchrome CDA-er a la Donner -Dekker, Hirsch Ballin-Van
Thijn is dan niet meer voorhanden) als D66 ons sterk maken dat Verdonk ook
haar biezen pakt. Dat zal ze nooit zelf doen, dus dat ze gedwongen wordt af
te treden?

Groet,

Tjerk