WAAROM IK NIET OP D66 STEM (was: Peilingen De Hond 17 september

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Sep 18 18:17:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj Leers wrote:

> WAAROM IK NIET OP D66 STEM DIT JAAR

Wat verwijt je D66 nou eigenlijk precies? Dat de peilingen slecht zijn?

D66 heeft inhoudelijk altijd goed verdedigbare standpunten, en is niet
bang om te blijven nadenken.

Het Uruzgan-standpunt, hoezeer D66 er ook op aangevallen is door de
Bush-schoothondjes, was in de basis gewoon verstandig en het is goed dat
men zelf blijft nadenken.

Dat VVD en CDA een zwakke minister als Verdonk de hand boven het hoofd
houden verdient toch eerder kritiek dan de houding van D66 zou ik zeggen.

Het zijn de drie grotere partijen die stelselmatig vernieuwing van de
toch duidelijk zeer matig functionerende democratie saboteren. Niet dat
D66 nou zulke geweldige oplossingen heeft, maar de partij durft er
tenminste mee aan de slag te gaan.

Er zijn tal van reden om de pijlen op VVD, CDA en PvdA te richten, maar
je moet blijkbaar mee doen met de meute die zich op D66 heeft gestort.
Nou het zal wel.

Bart