WAAROM IK NIET OP D66 STEM (was: Peilingen De Hond 17 september

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Sep 18 16:19:02 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
 >
> D66 is eenvoudigweg
> meegenaan met algehele verloedering en
> niveauverzakking van de Haagsche politiek. That's
> all. D66 is meegezogen het moeras in. Het beeld
> versterkt alleen maar mijn reeds lang geleden
> geuite overtuiging dat niet de poltitiek an sich
> is verziekt,

Eens. Politiek bedrijven behoort aan de individuele
burger toe die in een democratie zijn/haar eigen weg
wel weet te vinden. Een aldus gekozen democratisch
bestuur dat de inhoud aan de burger(s) overlaat
zorgt middels de noodzakelijke onderlinge
communicatie voor een samenleving die zichzelf
bedruipt. Daar heb je geen sturende overheid bij
nodig, en in elk geval veel minder regels en wetten.

> maar dat *de partijen* zijn
> verziekt, als elitaire naar binnen gekeerde clubs
> van vriendjes die zich als BUFFER hebben
> genesteld tussen de politiek actieve burger en
> het openbare bestuur.

Yep!! Er is een reden voor het mislukken van het
dualisme/bestuurlijke verniewing.

Henk Elegeert