Peilingen De Hond 17 september

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Sep 18 15:56:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ja, het lijkt de tijd van rekeningen te zijn.

Nou ja, in zoverre dat de basis daarvoor al veel
eerder werd gelegd. Er (B)lijkt heel breed ookerg
weinig animo te zijn om de zgn. 'hervormingen' den
hemel in te prijzen. Men kijkt wel uit.

 > D66
> rekent af met de fractie, met de Lousewiesianen
> en met de critici, de leden rekenen af met de
> organisatie

De 'partij' zelf werd een vervelend aanhangsel van
de anders zo democratische D66-ers?
Dat intern wegstemmen van de eigen oppositie is hen
nu eindelijk zelf fataal geworden?

 > (ik hoorde dat er duizenden zijn
> opgestapt)

Kan ik niet gek vinden. Men discrimineerde de eigen
achterban, en noemde het nog democratisch ook !!!!

> en de kiezers gaan op 22 november hun
> eigen rekening presenteren,

Zo gaat dat in een echte democratie. :) Gelukkig maar.

 > ik vrees een harde voor D66.

Terecht. Men zou nooit dit ASO-kabinet aan een
meerderheid helpen, remember?

Men was bovendien weinig alert te begrijpen dat er
gehakt van hen gemaakt zou gaan worden. Voorspelde
het overigens.

 > En dan? Er moet een
> progresieve,liberale, vrijzinnige partij of
> groepering blijven in dit land.

Eens. Terug naar de core business, de democratie
itself. Een andere optie om progresief, liberaal,
vrijzinnige te zijn is er niet. De kracht ligt in de
  democratie, niet in politiek partijen.

Thans worden we geconfronteerd met politieke
partijen die over de hoofden van iedereen heen.

Hoeveel nieuwe hadden zich  aangemeld en welke is er
nu werkelijk vernieuwend? Zelfs die DemLib's niet!!!

 > Voor liberaal
> democraten is een ruimte, een ruimte die nu door
> Rutte lijkt te worden opgegeten. En een beetje
> door Groenlinks.

Ja, een domme onderlinge strijdt om de gunst van de
kiezer. Ten koste uiteraard van die kiezer.

Die nog harder om veranderingen zal roepen, en
krijgen, maar niet welke waarom 'gevraagd' werd.

Aan de 'kloof' werken slechts zij die debet zijn aan
de kloof. Die aan de andere kant stonden en staan
blijven buitenspel staan. De bestuurlijke
vernieuwing is een administratief monster geworden,
waarin alle oude 'wetten en regels' in nieuwe zakken
zijn gegoten. Werkelijk nergens - en in het hele
land - is er maar een positief geluid te horen
(geweest). Raar?!?!?!

Hier worden jongeren nadat ze al buitenspel werden
gezet in een kotsmisselijke soap (2 april 2005)
waarin de gemeente zelf de (hoofdrol/) regierol
(geflankeerd door Verdonk, Donner, Remkes, Van der
Hoeven) vervulde, verder gediscrimineerd vanwege hun
voorkeur voor bepaalde muziek en/of jongerencultuur.
De gemeente zet nu haar eigen jongerencentrum wel op
(wedden dat de verziekte -lokale- welzijnskliek
....) en duwt het (eigenlijk nog te ontwikkelen en
te bespreken) jeugd- en jongerenbeleid door ieders
strot. Ook de getroffen wijk.

Oh !!! Zo leggen zij die puzzle!!!

In elk geval binnen een straal waar zich op slechts
enkele tientallen meters afstand de 2 coffeeshops
bevinden. Kortom: leg het probleem maar bij het OM
en de Politie.

Dit alles prachtig vorm gegeven middels
gedecentraliseerde bevoegdheden, in combinatie met
dualisme/bestuurlijke vernieuwing.

En heeft D66 op zitten letten ? NeeN. Er is meer
macht komen liggen bij enkelen die daar (wellustig)
ge(/mis)bruik van kunnen maken ten koste van burgers
die willen kunnen rekenen op democratische beginselen.

Hun (pop)podium - eigenlijk wat daar nog van over
was - zijn de jongeren sowieso kwijt.

 > Ik denk dat het procesmatig goed
> is dat de wal het schip nu keert.

Een flinke draai om de oren mag ook .... ;) ?
Of heeft Donner daar een stokje voor gestoken?
Mag ik het stokje dan? ;)

Staan er andere kapiteins klaar het schip een
heldere nieuwe koers en een behouden vaart te
garanderen?

 > Wakker worden
> is soms een hard ontwaken, en af en toe moet het
> wakker worden gepaard gaan met een hele hard klap
> der Realiteit.

Hopelijk.

> Het worden dus boeiende tijden,ook
> voor D66: hoe gaan Pechtold en zijn team de
> verkiezingen in? Via modeshows? Via de inhoud?
> Via tv-spelletjes? Via opgekochte zendrijd? Wat
> worden zijn voornaamste argumenten? Welke
> presentatie bereidt hij voor? Welk imago gaat hij
> neerzetten? Kan hij het huzarenstukje van Leiden
> herhalen? Op 22 november weten we het allemaal.

Zucht .... en dan? Wat als ?
Is 'regeren' niet vooruitzien? ;)

Henk Elegeert