Nederland Kennisland?! Yeah, right...

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Sep 14 15:32:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> 'Vernietigend.' Zo kan in één woord het oordeel
> omschreven worden van Stichting Kennisland over
> de 'vooruitgang' van de ontwikkeling van
> Nederland tot 'kenniseconomie' sinds 2003. De
> stiching oordeelt dat Nederland - na 'veel
> gepraat en te weinig gedaan' - nog steeds een
> 'middenmotor' blijkt te zijn.
>
> De bewijzen stapelen zich op; eerder deze week
> stuurde ik ook al de uitkomsten van een ander
> onderzoek, van een andere denktank, naar deze
> lijst. Ook de conclusies van dat onderzoek waren
> niet mals; de regering heeft de afgelopen jaren
> [...]

Kaj,

En ik heb vanaf het prille begin van dit (vorige)
ASO-kabinet aldoor lopen roepen (in de woestijn
kennelijk) dat het niet van de grond kwam, dat er
niets of onvoldoende gebeurde.

Had ik goed gezien kan ik concluderen. Waar ik
moeite mee heb is dat ik D66 in deze hele periode
niet heb gehoord. Geen (tussentijds) alarm over
doelstellingen die niet gehaald dreigen te gaan
worden. Geen bij-of aansturing van beleid richting
resultaat en dat voor een partij die daar voor zou
gaan, niet dus!!!

We zijn bestuurd door bestuurders die niet rijp zijn
   voor de 'toekomst' maar nog in het verleden leven
en vooral handelen.

Henk Elegeert