Liberaal Democratische Partij - best interessant!

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Thu Sep 14 10:45:36 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Ze kunnen al onze standpunten van ons overnemen of jatten, maar één ding is
niet te jatten (tenzij  het uitzonderlijke geval dat Docters in zijn
overstap massaal >navolging vindt): Die D66-ers zijn zulke aangename,
beschaafde en enthousiaste lui. Niet het verbetene van de SP-ers, niet het
slaafs achter de Leider (zelfs een >droogkloot als Melkert!) aanhollen van
de PvdA, niet het zalvende van het CDA en niet het patjepee-er-ige van de
VVD.

Bernard,

Jij weet dat. Ik weet dat. Want wij kennen onze pappenheimers. Maar de
kiezer weet dat niet. Dit alles is leuk om te weten voor de partijtijgers en
het klopt ook nog, maar het is ab-so-luut niet genoeg om kiezers over de
streep te trekken.

Wat ik gevaarlijk vindt is dat ergens in de achterhoofden van de huidige
partijleiding de overtuiging leeft dat D66 wederom klop krijgt bij de
verkiezingen, maar daarna - "zoals altijd" - in de oppositie weer opbloeit.
Een heel gevaarlijke instelling. Ik ben ervan overtuigd dat die vlieger deze
keer niet opgaat. En trouwens, we *zitten* nu in de oppositie en we staan
met 1 zetel in de peilingen. Iemand, ergens, doet iets dus heel erg
verkeerd. En dat kan maar één iemand zijn - hij die de verantwoordelijkheid
draagt.

Kaj