Liberaal Democratische Partij - best interessant!

Thu Sep 14 08:55:11 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>,
>Ik kom net van een bomvolle afdelingsvergadering (...) De atmosfeer was:
>"OK, we zitten moeilijk, maar met dit programma en deze kandidaten kan het
>nog heel wat worden".

 Het dringt dus niet tot je door dat de kans steeds groter wordt (zeker
 met dit programma en deze kandidaten) dat D66 uit de Kamer *verdwijnt*.

 Dit soort uitspraken versterkt de indruk dat men louter nog 'partijtje'
 zit te spelen. Een soort conditionering: het electoraat is weg maar de
 partij gaat gewoon door - alsof er niets aan de hand is - terwijl er
 niemand meer op dit D66 zit te wachten.

 Voorbeeldje...
>En voor het geval mensen zeggen dat D66 niets klaarspeelt: wie uit het
>Europees Parlement was
 ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 Wanneer dringt het nou eens tot D66 door dat men hier *niet* mee moet
 komen aanzetten ? Zo'n zin suggereert alleen maar dat men niets van D66
 meer hoeft te verwachten.

 Bernard, je peptalk gaat mank. In feite zeg je: we moeten de boodschap nog
 beter overbrengen, dan keren de mensen wel bij ons terug. Maar dat doen
 ze niet omdat het voormalige D66-electoraat voor een groot deel bestaat
 uit mensen die geen behoefte hebben aan een boodschap. Je vervreemdt ze
 alleen maar meer van de partij door te blijven hameren op een ideologie.
 Ze stemden ooit op D66 toen we nog geen ideologie hadden.

 Je maakt het alleen maar erger.

 Kijk nu eens naar wat je eigenlijk *doet*. Onderzoek nu eens je eigen
 *overtuiging*. Onderzoek nu eens je *motivatie*. Constateer nu eens je
 eigen *conditionering*. Kijk nu eens met de ogen van de buitenwereld naar
 *jezelf* en naar *D66*. Durf nu eens aan het bovenstaande te *twijfelen*,
 stel dat nu eens *ter discussie*. Waarom zeggen alle critici *hetzelfde* ?
 Waarom lopen mensen *weg* ?

 ...maak je hoofd nu eens leeg.... laat de wereld nu eens op *jou* inwer-
 ken in plaats van andersom...