Gratis kinderopvang voor werkenden

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Sep 14 06:05:10 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dus waarom dan geen andere manier van werktijden
> inrichten? Wat - zo vraag ik me wel eens af - zou er gebeuren als we eens
> van het idee van de 40/3?urige werkweek zouden afstappen? In plaats
> daarvan zouden werken met dagdelen ? Mogelijk ook nog op te delen, maar
> het zou veel mogelijkheden kunnen bieden voor vrouwen die naast de zorg
> voor de kinderen bepaalde dagdelen wel zouden kunnen/willen werken. Het
> maakt ook 40/3?urige werkweek nog steeds mogelijk, maar biedt
> mogelijkheden om bv. een dagdeel, of een deel daarvan te werken en verder
> [...]

Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om te proberen.
Het spijt me voor mensen die dat graag anders willen maar het wel of niet
lrijgen van kinderen is een keuze van de ouders en daar hangen nu eenmaal
consequenties aan vast. En daar hoort in mijn ogen niet bij de opvoeding
maar aan anderen over te laten, ook nog op kosten degene die dat niet wil.
Je kinderen de opvang maar in van 7.00 uur tot 20.00 uur of zo. Eten, wassen
en hop naar bed.
Het lijkt er steeds meer op dat alleen centen verdienen nog het enige
criterium is. De taken van een huisvrouw(man) en opvoedster worden niet meer
meegeteld omdat het geen economisch gewin heeft.
Voor iedereen is het nu evenduur toch? Als we nu eens echt fiscaliseren en
de eigen bijdragen afhankelijk maken van je extra inkomsten die je daardoor
hebt?
Dek je maar, je zal ze horen, de goedverdienenden.

Ger