Gratis kinderopvang voor werkenden

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Wed Sep 13 18:47:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Tjonge zeg,
>
> het heeft toch niks te maken met mij maar de mensen die geen gebruik
> kunnen
> of hoeven maken van de regeling. Je bent dus ook voor de no-claimregeling
> ?
> Zieke mensen laten betalen voor gezonde mensen?

Ik ben niet zo voor die 'gratis' kinderopvang. Ik vind dat de overheid er
voor moet zorgen dat iedereen financieel de mogelijkheid heeft om kinderen
te krijgen. Je moet er wel wat voor doen natuurlijk. Ik vind het niet meer
dan logisch dat ouders verantwoordelijk zijn voor de zorg voor hun
kinderen.

Waar ik op doelde is dat ik je normaal gesproken ook niet zie aarzelen om
andermans geld uit te geven aan 'sociale' doelen. Of het nu via de
belasting loopt, of door prijsafspraken.