Seksisme in D66: Victoria Koblenko vs. Pamela Hemelrijk

Wed Sep 13 12:19:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gisteren maakte ik wat opmerkingen over de Europese Grondwet aan de hand
van een column van Pamela Hemelrijk in de Metro. Daarin viel ze 'soapster'
Victoria Koblenko aan (die is radicaal voor de Europese Grondwet) - ook
al columniste van Metro. Om de een of andere reden (die ik niet begrijp)
werd ik daarop (weer eens) van seksisme beschuldigd.

Vandaag staat er een column van Victoria Koblenko in de metro waarop die
niet alleen korte metten maakt met Pamela Hemelrijk maar ook met het
seksisme in D66 (zou ze met ons meelezen ?)... Hieronder een fragment;
de hele handel staat in de Metro van gisteren (Hemelrijk) en vandaag
(Koblenko).
   http://www.metropoint.com/ftp/20060912_Amsterdam.pdf
   http://www.metropoint.com/ftp/20060913_Amsterdam.pdf

Victoria Koblenko schrijft vandaag over D66,
   Als de persvoorlichter van Pechtold binnenkomt, wordt de
   ludieke sfeer voor het interview meteen gezet: "Kijk uit,
   hoor, hij kijkt zo onder je rok." Gevolgd door: "Bert Bakker
   vond het uiterst jammer dat hij er niet bij kon zijn (niet dat hij
   was uitgenodigd). Hij wilde je zooo graag ontmoeten! Hij is
   gewoon dol op Oost-Europese vrouwen." Zo, een koude douche
   is net wat ik nodig had, vlak voordat ik mijn onkunde in het
   ontmaskeren van politieke correctheid op Pechtold demon-
   streer. Over dat soort hoogtepunten van de binnenlandse poli-
   tiek zou deze column zijn gegaan, ware het niet dat een colle-
   ga mij een 'dekselse kleine belhamel die overal lak aan heeft'
   heeft genoemd.

Victoria Koblenko gaat dan over op Pamela Hemelrijk,
   Pamela Hemelrijk, Hollands onafhankelijkste (lees: para-
   noide Fortuynistische) en pittigste (lees: ik maak nog een
   EU-complottheorie over de rug van een 34 jaar jonger
   omhooggevallen soapsterretje) columniste. Ja, je vraagt er na-
   tuurlijk ook om, door als soapster te koketteren met andere
   kwaliteiten (ik bedoel heus niets anders dan mijn cupmaat). Is
   het u ook opgevallen, dat de wat beter opgeleide mensen voor-
   spelbaar genoeg, naar het soapverleden grijpen? Terwijl je je
   bij de minder begaafden moet verontschuldigen dat je studeert.
   Fijn land, he Dubbel de lul. Welcome in my shoes.

Ik mag dan van seksisme beschuldigd worden, maar ik begon niet over
cupmaten (wel erg dubbelzinnig) en dubbele lullen (nog dubbelzinniger).
Bovendien pakte ik Pamela Hemelrijk niet (ik was het juist met haar
eens, ook al is ze conservatief).

Na wat moddergooien gaat Victoria Koblenko nog even over op Europa,
   Toch een eer dat een oude rot in het vak uitgerekend mij,
   een nietige allochtoon vol onvervulde ambities, kiest om
   haar (van Fortuyn gestolen) zielloosheid van Europa te illus-
   treren. En om op de vraag van mevrouw Hemelrijk terug te
   komen: het honorarium dat het initiatief voor mij over had om
   de burger een beetje vertrouwen terug te geven in Europa is
   precies 2500 euro. Daar komt u vast uw bed niet voor uit.

Victoria doet 't voor 2500 Euro (niet mijn woorden, seksisme-ontwarende
D66'ers, mevrouw cupmaat zegt het, wakende over haar eer, allemaal zelf).

Het begint met D66 en het gegluur onder rokken het eindigt allemaal in bed.

Ik kan het ook niet helpen, het staat er allemaal echt.

Marc Fluks, Amsterdam