Gezocht: Het lijdend voorwerp van Nummer Twee

Wed Sep 13 11:35:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Slecht schrijven is geen kunst, dat kan iedereen, zelfs Marc-A zo te
>zien....

 Ik weet het... ik maak van die vreselijke tekstverwerkersfouten. Dan
 schrijf ik met de muis, vergeet dat ene woordje dat er nog tussen moet
 in te typen en bij teruglezen lees ik daar ook nog eens overheen. Ik
 schaam me diep...

 Maar goed, die Telleman is iemand die D66 kapot wil maken (weet dat
 niet eens van zichzelf). Dat is geen geringe zaak ! En die blijkt dan
 onkundig van het begrip 'lijdend voorwerp' - dat komt in haar denkwereld
 domweg niet voor. Uiterst curieus: haar denken *heeft geen betrekking op
 iets* want ze *weet niet* wat dat is. Ik vind zoiets nogal ernstig.

 Als men het smoelenboek doorworstelt, dan valt het gebrek aan inhoud en
 reflectie op. Ook dan geldt dat het denken geen betrekking heeft op iets
 - zij het dan dat het minder ernstig is dan niet te weten dat het denken
 uberhaupt op iets betrekking *kan hebben*, zoals het geval is bij kandi-
 date Telleman.

 Bert Bakker kan heel mooi schrijven (beter dan ik, althans in het Neder-
 lands). Lijkt me toch wel een voorwaarde voor een Kamerlid. LvdL kan,
 ondanks alle kritiek die ik op haar heb, ook goed schrijven. Bij Dittrich
 is het echter weer een complete puinhoop. Heel jammer. Wiskundig kunnen
 denken is handiger dan taalkundig - maar we mogen in het tijdperk van het
 anti-intelectualisme en nihilisme al heel blij zijn als het tweede een
 beetje wil lukken.

 Als Telleman op 2 blijft staan, dan is het te hopen dat D66 maar 1 zetel
 haalt. Dat voorkomt dan heel wat problemen.

 Zelf zet ik Hein op 2, Bertus op 3 en Fatma op 4. De rest laat ik leeg.