Gratis kinderopvang voor werkenden

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Sep 12 20:41:46 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Sep 12, 2006 at 08:08:00AM +0200, Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het komt er toch neer dat de mensen die geen gebruik maken van de
> kinderopvang mogen meebetalen aan het feit dat de buren 2 salarissen
> kunnen verdienen zonder ook maar een cent te betalen voor hun kinderen.
> Mensen die geen kinderen willen of kunnen krijgen moeten meebetalen aan
> hret hebben van een dik huis en 2 auto's van de anderen die het genot van
> kinderen wel hebben.

Nou, nou, Ger, wat een onfrisse verontwaardiging. Ik weet niet of jij ooit
kinderen hebt gehad, maar ik kan je verklappen dat dat geen geldboompjes
zijn. Daar leg je ondanks bijslag flink geld bij. Als ik in ons huis wil
blijven wonen, zal mijn vrouw toch moeten blijven werken, maar het is maar
de vraag of ik een tweede kind kan bekostigen. Van een tweede auto is al
helemaal geen sprake. En het wijdverbreidde 'uitstelgedrag' van de moderne
ouders, lijkt me ook niet gezond.
Ik dacht dat jij in de 'sociale hoek' zat? Meestal hoor ik geklaag over
kinderbijslag of bijdrages in de opvang uit de mond van kinderloze yuppen.
Dat nu niet meer alleen de SP hier voor is maar ook rechtse partijen
betekent toch niet automatisch dat het niet deugt? Ik betaal ook zonder
morren mee aan allerlei zaken van algemeen belang die ik zelf niet gebruik
(openbaar vervoer, uitkeringen, zieken, dubieuze subsidies, etc.)
Daarbij lijkt het me dat we gezien onze demografische situatie gebaat
zijn bij kinderen? Of wilde jij een blik Polen opentrekken om ons straks
te verzorgen?

Of gratis opvang het beste plan is weet ik niet, maar om het nou als
zakkenvullerij weg te zetten...

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |