Gratis kinderopvang voor werkenden

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Sep 12 10:24:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark,

Wat moet D66 nu met extra kinderbijslag voor iedereen die meer dan modaal
verdient. Is het krijgen van kinderen nu ook al voorwerp van overheidszorg?

Bij een grotere deelname van vrouwen aan het arbeidsproces kan ik me als lid
van de samenleving wel iets voorstellen, dat dat -gegeven de biologische
rolverdeling- moet leiden tot een goede kinderoppasregeling, dat begrijp ik
ook. Het begrip gratis stuit me tegen de borst, niet omdat de vette
kapitalisten met hun dikke huizen en idem auto's dat wel zelf kunnen
betalen, zoals Ger dat vanochtend weer als karikatuur neerzette, maar omdat
je als ouder er ook iets voor over moet  hebben.

Groet,

Tjerk