Stemadvies

Sat Sep 9 08:32:05 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Mij viel vooral die eenzijdigheid op, ik heb niks tegen ambtenaren of
>economen  op de lijst.

 Ik heb het even opgezocht,
 - Ageeth Telleman studeerde politicologie.
 - Kajsa Ollongren studeerde geschiedenis en internationale betrekkingen.
 - Mark Sanders promoveerde in de economie.

 Overigens heb ook ik een fikse afkeer van het economiseren in de politiek.
 Dat gaat ten koste van de inhoud. Politici hebben daardoor geen greep op
 hun dossiers - en proberen die greep alsnog te krijgen door nog meer te
 economiseren. De slang bijt zich dan in eigen staart.

 Gisteren bij NOVA in het debat tussen Bos en Rutte, zaten de heren na een
 ellenlange inleiding vol flauwekul, ook weer ernstig te economiseren. Dat
 gaat dus helemaal nergens over... maar hoeveel mensen hebben dat door ?
 Mensen begrijpen het niet en denken dat het aan hen ligt. Neen dus, het
 ligt aan het economiseren.

 Marc Fluks, Amsterdam