Persbericht D66 inzake verkiezingsprogramma

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Sep 7 11:13:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 7-sep-2006, om 9:18 heeft Bert Bakker het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Die 'goede doelen' in de CAO's (zoals jongeren, vrouwen of
> migranten een
> stageplaats geven) ontstaan veeluit uit politieke druk.

psies, en wie zet die politici onder druk?
juist. o.a. vakbonden
de vierde richtlijn in de europese politiek, weet je nog bert?
ik stond in de massa die aan het wiegje van die vierde richtlijn
stond, als soort petemoei. ;)

> Zou men de
> arbeidsmarkt wat vrijer durven geven, dan kwamen veel van die
> groepen veel
> makkelijker aan de slag, in plaats van door dat soort programma's.
> Bovendien
> blijken die afspraken uit cao's meer voor de statistiek en de goede
> sier te
> zijn, dan dat ze echt wat opleveren.

zie boven

> In de sociale fondsen, die worden gevuld
> om dit soort banenplannen binnen de cao's te financieren, blijft
> het geld
> zitten.

niet in het sociaal europees fonds dat indertijd de vrouwenvakscholen
financierde:

http://www.nizw.nl/Thesaurus/vrouwenvakscholen.htm

http://www.onderwijsachterstanden.nl/docs/vveoudkomers.pdf#search=%
22vrouwenvakscholen%22

> Het wordt massaal gebruikt om de organisaties zelf te financieren (aan
> werknemers- en werkgeverskant), en bovendien groeien de reserves,
> maar de
> resultaten zijn meestal buitengewoon mager.

kan ik van de school waar ik in het bestuur zat niet zeggen bert :)

gr elma