te klein

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu Sep 7 09:33:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Splisting binnen D66 onvermijdelijk? Nou, zolang men dogmatismen zoals het
marktisme verkoop als "vrijzinnig" lijkt me scheuring weinig zinvol. Vullus
blijft vullus - je moet spiltsen om iets onderscheidends.
Die term "sociaal-liberaal" vind ik verder een kunstterm, een indirecte,
negatieve zegswijze om te zeggen dat de VVD overwegend conservatief en
a-sociaal is. Maar ja dat wisten we al. In de communicatie kennen we toch
de wet dat alleen een positief geladen term aantrekkingskracht heeft
(ingenieurs-metafoor). Dat schijnen de loszinnigen ondanks hun opleiding te
zijn vergeten. Teveel aan cognitie, te weinig reflectie.

Op naar de psychiater jongens!

hv,u
------