Reclamevrij

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Thu Sep 7 01:17:55 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond,

Wat dacht je dan van het Grieks, Latijn, Frans en Duits, om maar een paar
talen te noemen, die de conjunctief kennen, waardoor bepaalde subtiliteiten
kunnen worden weergegeven in een werkwoord, die wij hooguit met behulp van
veel hulpwerkwoorden kunnen weergeven en ik beweer nog steeds, dat er
taalkundig een duidelijke link bestaat tussen het Fries en het Russisch, wat
ik deze zomer nog op het strand van mijn hotel in Belek tegen de filoloog en
oriëntalist Sascha uit Moskou heb betoogd (die daar met een handboek
Economics bezig was, dat mijn studenten ook gebruiken): het cyrillisch kent
een teken voor de medeklinker tsj. Ik heet Tjerk met de medeklinkers tj,
maar Friezen spreken dat uit als Tsjerk: precies, de zelfde medeklinker, die
gewoon bestaat in het cyrillisch alfabet.

Iki colalight, lutven.