Persbericht D66 inzake verkiezingsprogramma

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Sep 6 14:18:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Gratis opvang voor kinderen.

mensen die dus bewust of onbewust geen kinderen willen of ze misschien
kunnen krijgen mogen gaan meebetalen aan de opvang van kinderen zodat pa en
ma 2 auto's kunnen rijden of een stuk duurder huis kunnen kopen? Hoe was dat
ook al met de WAO?
CAO's weg zodat het goedkoper wordt, maar voor wie, is de vraag. Niet voor
degene die er moeten werken die worden er alleen maar armer op.
Je kan het door rood rijden op 2 manieren oplossen. Controleren en bekeuren
of het stoplicht weghalen. D66 kiest voor het laatste. Een puinhoop krijg je
dan vanzelf wel.

Inderdaad Henk, dit is pure VVD-retoriek, a-sociaal zover als het maar kan.
Geen ontslagbescherming meer, geen vergunning nodig, dus ach ja, de volgende
keer maar weer de invoering van de zweep en we zijn weer terug in de
slaventijd.
CAO is ook een stukje beschermen van de arboregels. Controleren doet de
overheid echter alleen op het minimumloon en niet waar mensen recht op
hebben. Die AV kan je dus net goed afschatten. Net als dat stoplicht.
Ik heb er vele jaren me gewerkt maar het wordt langzaam tijd dat de
vakbonden in Nederland weer eens leren de boel plat te gooien. Ik krijg
volgende week weer eens visite van een invloedrijke presoon daarin. Ik zal
mijn best maar weer eens doen. De beuk er maar in, knallen maar weer eens.

Ger